Minda Hijrah Headline Animator

Sunday, January 13, 2013

#KL112 - Solat 4 Kiblat, Pakatan TIPU Rakyat salahkan UMNO Jugak hihihihi

1, Akhirnya, blogger Pakatan TIPU Rakyat yang ternama iaitu Ameno World mengakui wujud SOLAT BANYAK KIBLAT. 

2. Saya percaya blogger AmenoWorld tak sanggup jadi MUNAFIK sepertimana sebahagian besar pengunjung yang menulis di blog saya tentang solat 4 kiblat ini. Saya terima kritikan dan maki hamun dengan hati terbuka kerana apabila manusia ini menampakkan diri & pemikiran mereka seperi KELDAI & LEMBU, maafkan mereka dan kita doakan mereka kembali ke pangkal jalan.

3. Malangnya, tipikal Pakatan TIPU Rakyat seperti AmenoWorld tetap menyalahkan UMNO yang takde kene mengena dengan #KL112. Depa solat sampai 4 Kiblat pon salah UMNO, Ini lah punca masalah pemikiran dan kepala otak mereka yang sanggup melacurkan Islam, menjual kalimah Allah demi undi & politik, mendoakan kemusnahan umat Islam demi undi & politik dan banyak lagi.

4. Persoalan tentang solat 4 Kiblat ini masih belum terjawab. Bayangkan jika solat SATU KIBLAT pon mereka GAGAL, bagaimana nanti jika mereka berkuasa kelak menjadi parti pemerintah kerajaan pusat?

Bagi saya, Allah buka keaiban mereka sendiri. Penganjur #KL112 pon puak-puak sosialis seperti Chegubard dan Hishamudin Rais. Mana kisah pasal solat pon. Dan saya percaya jika #KL112 dianjurkan sepenuhnya oleh PAS, isu solat ini tidak timbul bagaimana mereka mampu bersolat dengan baik dalam stadium di Kelantan.

Akhirnya saya letakkan youtube tentang salah kiblat oleh Azhar Idrus hehehehehe Azhar Idrus kata salah kiblat orang ingat AYAH PIN :)



26 comments:

  1. zaman dah canggih.. dlm talipon pun ada kompas, tak tau nak guna? arah kiblat dimalaysia U 290*. macam tu punya ramai sorang pun tak tau arah kiblat? Itulah.. cakap aja berdegar degar macam ayam, tak perasan ekor bergelumang taik !.Semua orang yang tak sebulu dengan puak korang semua salah, kapir...

    ReplyDelete
  2. Semua salah UMNO broo. Orang PAS bangang jilat bontot Anwar & LGE pon salah UMNO. Semua salah UMNO. Kahkahkah

    ReplyDelete
  3. ko ade p sane ker? dh tgk depan mata? satakat org lain ambil gambar boleh la ckp cmtu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukti bergambar puak nie tak mau terima. Hehehehe susahkan nak terima kebenaran ?

      Delete
    2. Bro berlapang dada...

      Klu dlm keadaan yng ramai begitu memang kita tidak akan perasan kesilapan arah kiblat sekiranya kita bersolat dlm kelompok2 yng kecil.
      Kebanyakn main agak2 berdasarkn bayang matahari.Tetapi sekiranya langit dalam keadaan mendung bagaimana?

      Sebab itu bila ada kamera yng boleh membuat sudut bird view maka terserlah lah kesilapan.
      Tidak hina sebenarnya klu silap kita mengaku itu satu kesilapan!

      Delete
  4. Nama tuhan sama "ALLAH" sebab Ugama lain lain..TU la pasal Qiblat pun lain lain..Bertaubatlah

    ReplyDelete
  5. Himpunan BN lagi pelik!!! Tak ada solat langsung.... buat pentas rakyat, haram MC nak ingatkan hadirin samada dah solat kah belum!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN sediakan surau elok elok, bukan macam kau cai... bodoh!

      Delete
    2. wooooiiii..kata pas..alim2..pr pn sama...dah solat tu satu kewajipan!! takkan nak tunggu mc ingatkan dh solat ke blom???????bodohhhhh!!!! mcm budak baru nak belajar solat..?? adik2 pas..pr...dh solat ke blom??? yg tua2 bangka...dh solat ke blom???makcik nenek kebayan...dh solat ke blom????? ....mmg puak2 pas n pr bodohhhhh...!!!!

      Delete
    3. Sebab tuh aku ckp, PAS nie nak memiliknegarakan segalanya termasuk hal amal ibadat...tanggungjawab ibadah, dosa pahala adalah tanggungjawab individu bukan tanggungjawab negara atau pemimpin...asalkan negara/pemimpin da beri ruang/kelapangan/kemudahan/ilmu untuk ibadah dah cukup...selebihnya terpulang pada individu samada nak buat atau tak.

      Delete
  6. solat x semestinya WAJIB atas padang, anda tahu ke perhimpunan umno mereka ni sembahyang atau tak? anda berada di sana? anda tak tau ke banyak surau2 disediakan? pwtc atas tu ada surau besar. perwakilan semua boleh solat di bilik hotel sebelum pegi majlis. majlis start pukul berapa? kalau yg dtg dari jauh boleh jamak qasar.

    ReplyDelete
  7. lebih baik bagi yang arif untuk memberi penjelasan dan panduan;; kalu tengok pada gambar masing2 tak tahu arah yg betul; kita kena bersangka baik mereka ikhlas untuk menunaikan perintah Allah;; sepatutnyalah;; waulau'alam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penganjur #KL112 yg patut semua nie macam mana PAS buat setiap kali dalam stadium. Kan melok nampaknya dan kiblatnya pun satu.

      Ini kiblat ayah pin pun ada. Nak cakap apa lagi.

      Delete
  8. ada aku kesah;; janji minyak turun;; senang sikit ada duit belanja lebih;;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Angan-angan mat jenin, sampai sudah takde hasil

      Delete
  9. Alahai, korang x pakai hailer ke atur org solat...

    ReplyDelete
  10. mne pegi org kuat pas!!!!bkkah mereka 2 terdiri drpd org org kuat agama..knape mereka x bleh mngaturkan serta memutuskan arah kblat??ya mmg btol klau salah arah kblat x sngaja mmg x slh..tp klau dlm hmpunan kecik mcm ni pn mereka x bleh bersatu bgaimne lak nk mmerintah negara??nnt negara tergada br mnyesal..
    ~yumi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dh berbuih mulut dan keras tangan menulis memberitahu bahawa PAS dengan sosialis PKR ibarat air dan minyak.

      Ini lah kesan nya. Ada Hishamudib Rais atau Chegubard kisah bab solat?

      Delete
  11. Jangan silap kata...nanti rosak akidah..... mereka bersolat mungkin berpandukan arah bayang .... Solat zohor...arah jatuh bayang pendek..dan merekan menganggarkan arah itu betul.....kalu ikut hukum asas... Allah dimana2..... sekiranya kita yakin arah kita sembah itu arah Kabbah... tidak menjadi persoalan... setahu saya.... pihak penganjur telah memaklumkan kepada peserta.... di mana ..membenarkan orang yang datang dari jauh... memadai 2 marhalah memasuki stadium dahulu...kerana mereka boleh menjamakkan solat...

    ReplyDelete
  12. isu bkan sal solat,tp isu nya kenapa buat isu ni jika kta tdak thu isu sbnar..pas 2 yg aku heran,knapa fitnah cm2 yg dleparkan..org solat 2 broo bkan tgok konsert broo..haishhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau mereka solat zuhur 3 rakaat kira solat jugak ke ? Faham isu tak atau sokong membabi buta ?

      Delete
  13. ore pas mmg bnyak alasanJanuary 14, 2013 at 8:31 AM

    solat kena ikir arah kiblat..ini bukan dlm hutan nak ijtihad..

    tak ada alasan lagi la

    ReplyDelete
  14. patut ko dh thu rmi2,xleh wat stu kptsan ke plh mana arah kiblat yg btl..ko dgn ko pun xleh nk bbincg,mcmane nk tadbir negara nanti.

    ReplyDelete
  15. Ini benda pon nak jdkan entri... btul2 failed punya blogger... ni ok salah kiblat,skurangnya ada usaha nak solat... sah atau tidak,itu dari Allah... yg nak tanya ni...penulis blog ni solat ke?pm solat? Ke jumaat dengan solat raya je?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. camna nak tadbir negara kalau solat dalam satu kawasan pon sampai 4 arah kiblat ?

      Delete