Minda Hijrah Headline Animator

Monday, March 4, 2013

Lahad Datu Terkini - Puteri 'Sultan' Sulu Cuba Fitnah Kerajaan Malaysia!!!

Portal media Filipina melaporkan Puteri 'Sultan' Sulu, Jacel Kiram memaparkan gambar yang salah tentang keadaan tentera Malaysia


Sultan's daughter feeds media fake image of Malaysian casualties




Princess Jacel Kiram, daughter of Sulu Sultan Jamalul Kiram III, shows on Sunday a purported image of Malaysian casualties after a clash between Malaysian authorities and armed followers of Sultan Kiram in Lahad Datu, Sabah. A similar photo of the Princess appeared on the front page of the Philippine Star. GMA News Online has verified that the image is fake, and most probably of dead Thai soldiers killed in Thailand in 2007. The image of the Thais has previously appeared elsewhere on the Internet. Danny Pata

http://www.gmanetwork.com/news/photo/33470/sultan-s-daughter-feeds-media-fake-image-of-malaysian-casualties

Apa kejadahnya ni woi! Dah la kau arahkan pengikut kau ceroboh Malaysia dengan senjata, bunuh anggota PDRM, sekarang ni kau nak fitnah Malaysia pulak?


Adakah dengan cara ini kau nak naikkan semangat pengikut kau yang masih ada di negara ini?

Kepada pembaca yang tengok gambar asal yang terpapar di tablet 'puteri' tersebut, boleh ke sini : http://www.documentingreality.com/forum/f10/dead-thai-soldiers-87702/ 

*Sebar-sebarkan pembongkaran kejahatan fitnah 'puteri sultan' Sulu ni supaya rakyat Malaysia tahu hakikat sebenar.

sumber : MyMassa

52 comments:

  1. alahai pecacai 2 umno bn,sampai bila hampa nak sedaq diri,Nak handle isu lahad datu pun dah jelas Najib dan kabinetnya salah menggunakan cara sepatutnya,,,jangan jadi bodoh dan bangang yang berterusan,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau orang nak handle DAP dan al Jubori pun tak mampu jangan cakap banyak.Negara Islam pun kau org dah gadai sebelum bermanid darah pun.Kau org dah tersesat jauh,sedarlah diri tu.

      Delete
    2. alahai pecacai 2 PKR DAP,sampai bila hampa nak sedaq diri,Nak handle isu lahad datu pun dah jelas Anuar and the geng punya planing (sebagaimana dituduh oleh reuters dan manila post),,,jangan jadi bodoh dan bangang yang berterusan,,,

      *kalau berani, saman la manila post dan reuters.. kalau TV# dan utusan, lajuuuuuuuuuuuuuuuuu je dia.. WAAKAKAKA

      Delete
    3. woi bangsat pkr.org tau la casualties tentera.hang orang awam dok senyap dah la,kami tau la kerja kami.dah bodo buat pandai pulak.sial la

      Delete
    4. Politik kotor anuar bangsat pengkhianat negara utk memburuk2kan imej pasukan keselamatan amnya polis dan tentera utk menjatuhkan kerajaan dan meraih undi rakyat sabah.

      Delete
    5. Klo org len pencacai UMNO..ko tu pencacai PKR n Dap..ckp org pencacai plok

      Delete
    6. Ahaa.. Anon 2:58 macam la ko tau cara 'sepatut'nya untuk buat...sekadar dok ketuk keyboard ,mencaci org ada hati ckp org lain bangang......

      Delete
    7. alahai pencacai2 PR.. dgn kapal singh yg atas wilca pon takut, nk sembang lebih.. haha.. bodo

      Delete
    8. Ko pegi sane la bingai bru tau cite sebnrnye..ni main bantai je kat cni xtau ujung pangkal

      Delete
    9. Manusia yang ada akal..March 4, 2013 at 9:44 PM

      Kalu aku dah menangis dah bila org ramai tak caya dengan dakyah ko.. keje sia2 jer.. cakap je lebih.. nak perintah negara konon.. pemilihan parti pun kelam kabut.. dapPig bleh plak silap kira.. Paspispus plak suka pecat org... tp cakap lebih.. anu war berani dgn utusan jer.. yg lain2 tak berani nak saman.. kalu saman mau lg bocor rahsia duk pulun chinadoll... hahahaktuih pencacai pkr...

      Delete
    10. Manusia yang ada akal..March 4, 2013 at 9:45 PM

      Kalu aku dah menangis dah bila org ramai tak caya dengan dakyah ko.. keje sia2 jer.. cakap je lebih.. nak perintah negara konon.. pemilihan parti pun kelam kabut.. dapPig bleh plak silap kira.. Paspispus plak suka pecat org... tp cakap lebih.. anu war berani dgn utusan jer.. yg lain2 tak berani nak saman.. kalu saman mau lg bocor rahsia duk pulun chinadoll... hahahaktuih pencacai pkr...

      Delete
    11. apa beza anjing dan anwar?bezanya anjing tu binatang anwar tu syaitan..kalau berani kau saman reuters filipina tengok..bawa sekali anak anjing kau yg ramai2 berhimpun dulu tu..muka kau langsung xada kharisma jadi pemimpin..aku berani ludah muka kau kalau berhadapan dengan aku..kalau berani suruh anjing2 kau turun sepang..aku tunggu sini..fuck anwar n anjing2 PR

      Delete
    12. PRakyat pun bknnye leh handle pun masalah di lahad datu. karpal singh pun korang xleh handle, ni plak di lahad datu. INGAT PRakyat, sblm nk handle kt lahad datu yg mmbabitkan nyawa, handle dlu kt negeri kelantan. bila nk tubuh hukum hudud kt klantan? tian chua korg dh handle ke blum. semua benda PR le yg betul. BN semua salah. korang lah yg maha betul. janji2 korang kt manifesto dulu tu dh tunai ke blum. bila dh ramai pasukan keselamatan terkorban, jgn lak tabur janji kosong kt ahli keluarga mrk.

      Delete
    13. kebodohan pembangkang makin terserlah.

      Delete
  2. Tapi UMNO dan BN tak lah setongong PAKATAN HARAM JADAH, cakap tak serupa bikin lagi teruk menyokong peliwat dan penzina jadi pemimpin. Panggil lah unit samseng AMK PKR atau UNIT AMAL PAS bengong tu pegi lahad datu...tengok sapa yang mampossss dulu atau kau yg malaoon pegi perang kat sana...bodo...otak letak kat lutut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


      Delete
  3. puteri papa kedana....hahha! !!nape x minta saja wilayah outonomi dari filipina...gerenti peluru mortar yg sampai dulu tanda permintaan anda sedang diberi perhatian...

    ReplyDelete
  4. puteri papa kedana....hahha! !!nape x minta saja wilayah outonomi dari filipina...gerenti peluru mortar yg sampai dulu tanda permintaan anda sedang diberi perhatian...

    ReplyDelete
  5. Anon 2.58pm.. kami dah sedaq ...dulu dok sokong anwar ... kami dah sedaq tuu yang sokong balik BN... bila hang nak sedaq diri .... kesian ...penyokong peliwat negara ...

    ReplyDelete
  6. puteri papa kedana....hahha! !!nape x minta saja wilayah outonomi dari filipina...gerenti peluru mortar yg sampai dulu tanda permintaan anda sedang diberi perhatian...

    ReplyDelete
  7. puteri papa kedana....hahha! !!nape x minta saja wilayah outonomi dari filipina...gerenti peluru mortar yg sampai dulu tanda permintaan anda sedang diberi perhatian...

    ReplyDelete
  8. dh sahih2 ni dalang apesal kerajaan Filipina xtangkap diorang ni?

    ReplyDelete
  9. pu3 gila seks nie....

    ReplyDelete
  10. fuhh nama mcm minah saleh,dara ke atau dah kawin,,,usah ikut bapak kau yg lanun tu.

    ReplyDelete
  11. kerajaan fillipina tak boleh tangkap sbb kejadiannya di malaysia

    ReplyDelete
  12. pu3 ni kita culik pastu toink3x dia.... baru dia tau mana yg benar... hahaha

    ReplyDelete
  13. Masa nie la penting nye ISA.kesilapan besar kerana membubarkan ISA.

    ReplyDelete
  14. nak saman macam mana oi...media filifina tak menyebut nama anwrr sebagai dalang.tapi utusan yg menyebut nya dlm bentuk tulisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. la...x bce laporan philipin atau saje2 wt x tau ni?..
      lain kali cri la fakta,bukan auta...
      cube tgk btol2..kt laporan mna de sebut name ANUAR SI PENGKHIANAT 2..
      jgn jdi manusia yg buta dgn FAKTA,tpi penuh dgn AUTA...

      Delete
    2. Ini la org PR ni,,lain kali klu nk msuk cmpur dlm urusan ni sila pasti kn fakta dlu erk,,,atau mgkn aina sofiea ni x reti membaca kot,,tu yg mengkhinzir buta melalak ni,,

      Delete
    3. Bgni la,,Aina sofiea ko p la lahad datu mnta rayuan utk jmpa dgn geng taik kucing pnceroboh tu,,cuba tnya sapa dalang utama kes ini,,,berani ker,,? Klu x brani jmpa lg bgus klu ko fahami knyataan media filipina tu,,,

      Delete
  15. Putri hotak die!!! Ni mesti kes dulu2 meroyan pastu x mau nak g berobat.

    ReplyDelete
  16. fuckatan rakyat penipu, puteri ni pembohong...dah kena dah penipu dgn pembohong..

    ReplyDelete
  17. mana itu bangsat yang memberi IC kepada philippin sial sulu itu.

    ReplyDelete
  18. memang media filipina tak sebut nama anwar,tapi disebut KETUA PEMBANGKANG MALAYSIA menjadi dalangnya..siapa ketua pembangkang di Malaysia?

    ReplyDelete
  19. anwar semakin gelabah dan terdesak setelah pertemuan rahsianya bersama jeffry k.dgn nur misuari terbongkar..

    ReplyDelete
  20. aduh~ korg kalu xtaw ape2.....jgn komen sebarangan.......kalu nak ckp....sume org leh ckp bro.......ape masalah si pengomen2 nie kan....sembang kencang jer........

    ReplyDelete
  21. Anwar gila pengikot bodo makan dedak.

    ReplyDelete
  22. hahaha sian puteri ni.. bodow2 ja kena kencing.. balaci2 dia tunjuk pic yg da berkurun ntah dari negara mana tu pn dia leh caya bulat2.. haha da tu sebaq abeh merata..haha pi masok dapoq goreng cekodok bg bapak hang mkn pun baguih.. haha

    ReplyDelete
  23. bila laaa si DSAI ni nak saman Dato NALLAKARUPAN.. lambatnyerr...
    HAHAHAHAAH...

    ReplyDelete
  24. biar semua lanun2 kiram tu di hapus semua dulu..baru turn Nuar Al-jaburi. Pemimpin lain buat sidang media ucap takziah,dia pula sibuk buat sidang media saman tv3 & utusan. Nk ucap takziah pun dh x reti..mmg sial la.

    ReplyDelete
  25. biar mampus lanun ni, memang dasar suluk ni tak kenang budi

    ReplyDelete
  26. Tangkap sisa-sisa mereka ni yang ada di semporna,jangan bagi muka lagi......

    ReplyDelete
  27. ketegaq je.. asek nak gadoh bab politik aje.. adoi..

    ReplyDelete
  28. agaknya diorg ni x tao kut Ketua Pembangkang tuh anu war dan anu war tu ketua pembangkang kat Malaysia... walao x sebut nama pon kompom tao kan... xkn la ketua pembangkang kat m'sia nia kerpal sing atao pon tok ajis ataopun lim GUN eng.... adoiyaiiii!!!!!

    ReplyDelete
  29. putri lancau bodoh stupid kiram motherfucker!!! that picture of dead thai soldier stupid!!!

    ReplyDelete
  30. ko org smua bodoh.. negara dah nak hancor pun ko org masih nak bertelagah pasal politik... wahai rakyat malaysia kemana hilangnya semangat patriotik mu ????!

    ReplyDelete
  31. tunggu.........!

    ReplyDelete
  32. korang fikir baek2 sapa pengkianat negara yang sebenarnya...di bawah pentadbiran mahathir la org2 suluk tu dapat ic kn...

    ReplyDelete
  33. Muka puteri tu mcm apa je! Mcm babi!! Sepatutnya golongan mcm die ni pakai ipad, bukan tablet. Biasalah org mcm die tu sudah papa kedana puiiii.

    ReplyDelete