Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, April 21, 2015

Mendekati Anak Muda melalui Minat Bolasepak @IsmailSabri60 @KhairyKJ #GGMU #Chelsea


1. Kita harus akui bahawa tidak ramai pemimpin yang mampu menarik sokongan anak muda datang ke program mereka secara sukarela sejak gelombang PRU 2008. Namun ianya tidak membatas usaha berterusan bagi memastikan peningkatan sokongan ini dan menjamin kemenangan Barisan Nasional pada PRU 14 akan datang. Apa yang penting adalah untuk merancang aktiviti-akviti yang mampu menarik minat anak muda supaya mudah untuk kita mendekati mereka.

2. Antara usaha yang menampakkan kesan positif ialah melalui perkongsian minat yang sama iaitu pasukan bolasepak kegemaran Liga Perdana Inggeris yang menjadi kegilaan rakyat Malaysia sekian lama. Industri bolasepak bernilai  Billion Ringgit ini memang sepatutnya menjadi salah satu ruang dan peluang kepada pemimpin untuk mendekati golongan anak muda. Apatah lagi bolasepak juga menjadi kegilaan rakyat Malaysia yang sudah mula menyokong pasukan-pasukan Liga Tempatan.

3. Ahli Parlimen Bera, DS Ismail Sabri antara pemimpin yang berjaya mendekati anak muda melalui kumpulan peminat team Chelsea di Malaysia yang menggelarkan diri mereka 'SOLJA BIRU' . Pelbagai aktiviti diadakan beliau bersama peminat-peminat Juara Liga Perdana Inggeris ini yang selalunya melibatkan pertarungan secara langsung menentang pasukan lain seperti Liverpool & Manchester City. Namun begitu, Sabtu lalu mencipta sejarah apabila pertarungan Chelsea & Manchester United telah melibatkan kedua2 kumpulan peminat bersama2 dengan kehadiran Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang juga Menteri Belia & Sukan, YB Khairy Jamaluddin yang juga penyokong kuat Manchester United.





4. Kehadiran YB KJ & kumpulan penyokong Manchester United yang menggelarkan diri mereka G.E.M.U.K (Gerakan Evolusi Manchester United Kebal) yang mana saya juga bersama mereka (tapi belum mendaftar keahlian) memeriahkan majlis. Ramai dikalangan mereka mahukan aktiviti bersama pemimpin seperti ini kerap dianjurkan.

5. Mungkin ada pihak yang memandang sinis usaha ini, namun kita wajib akui ianya adalah satu usaha yang sangat baik dan wajar dijadikan contoh kepada pemimpin yang lain. Jika dulu, mungkin gaya pemimpin mahu orang lain mengikuti program & minat mereka, namun Gen-Y kini mahu pemimpin ikut kepada minat mereka.

Tahniah kepada usahasama DS Ismail Sabri & YB KJ.


17 comments:

  1. Kisah Sukses Suami saya menjadi TKI – Ke Jepang, berkat bantuan Bpk Agusdin Subiantoro yang bekerja di BNP2TKI jakarta beliau selaku kepala deputi penempatan BNP2TKI no hp pribadi beliau 0852-4084-0808
    kisah cerita saya awal jadi TKI
    Perkenalkan Nama Suami Saya Kurniawan surabaya jawa timur
    Disini saya akan bercerita kisah sukses Suami yang menjadi kenyataan mimpi Beliau.
    KEGIATAN SEBELUM MENGIKUTI PROGRAM.
    Seperti para pemuda umumnya dan dengan kondisi ekonomi Keluarga saya yang pas-pasan saya ikut merasa prihatin dan menghendaki adanya perubahan ekonomi dalam keluarga saya. Suami Saya lahir di salah satu kampung terpencil di kota surabaya jawa timur, dimana struktur tanah tempat kelahiran dia adalah pegunungan dengan mata pencaharian masyarakat sekitar petani dan beternak. Pengorbanan keluarga yang selama mendidik, membina dan membiayai hidup saya selama ini tak cukup hanya sekedar saya mengikuti jejak orang tua suami saya menjadi petani, suami saya harus membuktikan kepada keluarga untuk menjadi yang terbaik, tetapi dimana dan bagaimana? Sisi lain saya tau saya hanya lulusan SLTA sedangkan lowongan pekerjaan hanya diperuntukan bagi lulusan Diploma dan Strata 1.
    Pada pertengahan tahun 2014 saya bertemu dengan seorang teman lama di Jalan Raya samarinda kilo 2 Kalimantan Timur. Dia memperkenalkan saya dengan salah satu pejabat BNP2TKI PUSAT, Beliau adalah Deputi Penempatan BNP2TKI, Agusdin Subiantoro. Alamat BNP2TKI Jalan MT Haryono Kav 52, Pancoran, Jakarta Selatan 12770.
    Saya diberikan No Kontak Hp Beliau, dan saya mencoba menghubungi tepat jam 5 sore, singkat cerita saya'pun menyampaikan maksud tujuan saya, bahwa sudah lama suami saya mengimpikan bisa bekerja di japang. Beliaupun menyampaikan siap membantu dengan bisa meluluskan dengan beberapa prosedur , saya rasa prosedur itu tidak terlalu membebani saya. Dari sinilah saya menyetujui nya, yang sangat membuat Aku bersyukur adalah bahwa saya diminta melengkapi berkas untuk saya kirim ke kantor beliau dan sayapun disuruh menyiapkan biaya pengurusan murni sebesar Rp. 6.000.000. Inilah puncak kebahagiaan saya yang akhirnya suami saya bisa menginjakkan kaki dinegeri sakura japang.
    Akhirnya saya mendapat panggilan untuk ke jakarta untuk dibinah selama 2 minggu lamanya, suami saya hanya diajarkan DASAR berbahasa japang. Makna yang terkandung didalamnya sangat luar biasa dirasakan oleh suami saya, tanggung jawab, disiplin, berani dan sebagainya merubah total karakter saya yang dulu cengeng dan kekanak-kanakan, walau kadangkala suami saya masih belum begitu yakin apakah dia bisa berangkat Ke Jepang dengan baik, akhirnya saya mendapat Contrak kerja selama 3 tahun lamanya di bidang industri.
    Rasa pasrah dan khawatir menghinggapi saya saat itu, seorang anak kampung berangkat ke Jepang dengan menggunakan pesawat terbang yang sebelum belum pernah saya rasakan sebelumnya. Jangankan naik di atas pesawat melihat dari dekatpun suami saya belum pernah sama sekali.Di Bandara Soekarno Hatta kami di temani oleh petugas Depnakertrans dan IMM Japan untuk melepas keberangkatan suami saya, rasa haru dan air mata sedih berlinang di pipih saya pada saat suami saya di izinkan prtugas untuk pamit kepada keluarga yang kebetulan suami saya diantar oleh paman di jakarta, kami saling berpelukan dan mohon salam dan restu dari orang tua dan keluarga.
    MASA MENGIKUTI PROGRAM KEBERANGKATAN DI JEPANG.
    Setibanya di NARITA AIRPORT Jepang,suami saya dijemput oleh petugas IMM Japan yang ada di sana, dan dia diantar ke Training Centre Yatsuka Saitama-ken untuk mengikuti pembekalan sebelum di lepas ke perusahaan penerima magang di Jepang. jika anda ingin seperti suami saya anda bisa, Hubungi Bpk Deputi Penempatan BNP2TKI, Agusdin Subiantoro Ini No Contak HP pribadi Beliau: 0852-4084-0808 siapa tahu beliau masih bisa membantu anda untuk mewujudkan impian anda menjadi sebuah kenyataan.
    TERIMA KASIH

    ReplyDelete
  2. KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


    ReplyDelete
  3. Do you need personal loan?
    Loan for your home improvements,
    Mortgage loan,
    Debt consolidation loan,
    Commercial loan,
    Education loan,
    Car loan,
    Loan for assets.
    financialserviceoffer876@gmail.com Whatsapp +918929509036

    ReplyDelete
  4. started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through inno초콜릿
    초콜릿
    초콜릿
    옹진초콜릿
    달성초콜릿
    울주초콜릿
    강화초콜릿vative green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

    ReplyDelete
  5. Congratulations on your article, it was very helpful and successful. 0ad0e5f2f6d2ead0d2a1d0128d5a4baa
    website kurma
    sms onay
    numara onay

    ReplyDelete
  6. Thank you for your explanation, very good content. 7845b0f939df8862cdaa265e87f7d5e2
    altın dedektörü

    ReplyDelete
  7. Now many people are talking about Datuk Yip Kum Fook doing bad things in Kepong because of the word of men and women, God knows he is doing bad things in the Kepong area, when you type the word of Yip Kum Fook, there everything is displayed on the smartphone screen, now technology is very fast to give something to people, people will share to others to know

    How do you want to hide your bad things from the world and you can't keep a secret in this world, one day people will know what you did with him, now you are almost 70 years old and your power will disappear soon. When you get there, you will feel something in your life, people will look down on you (know someone will not pity at you)

    If you read this message of ours, you can't sleep and you can't eat because you will see your shadow when you walk under the sun or the moon, also if you are in the room you will hear some disturbing ghosts because in the past you are more many people you cheat (close friends, you cheat on them too)

    Don't forget, Simon Low Kok Meng is Datuk Yip Kum Fook's spy and security, when you (anyone) say about Datuk Yip Kum Fook, the order will fast to Datuk Yip...I Ah Wah from Selayang to witness when they take monks out from Samnak Sambodhi, Taman Desa Jaya, Kepong...they brought the police and thugs (gangster) in the temple to remove the monks

    Shared by Ah Wah and Ah Chuan

    ReplyDelete
  8. Nice post thank you Amanda

    ReplyDelete