Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, March 5, 2013

KRISIS LAHAD DATU : SERANGAN UDARA KE BUMI DIDAHULUKAN, AZZIMUDIE KIRAM RAYU SIMPATI



Kemasukan penceroboh bersenjata telah melewati beberapa minggu. Pintu perbincangan dicemari dengan serangan hendap yang membunuh lapan anggota keselamatan terutamanya polis dan PGA.

Penceroboh enggan keluar dari kawasan yang dimasukinya.

Perutusan YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak jelas membayangkan kekesalan beliau bilamana pertumpahan darah berlaku sedangkan rakan beliau, presiden Filipina turut menyeru agar Azzimudie Kiram serta pengikutnya keluar dari tanah Lahad Datu tanpa syarat.

Pada jam 0945 waktu tempatan, dalam satu temuramah terhadap jurucakap Azzimudie, Abraham Idjarani berkata bahawa Azzimudie menzahirkan kekesalan beliau terhadap kedua-dua kerajaan Filipina mahu pun Malaysia yang tidak mahu membantu mereka mahu pun mendengar permohonan mereka.

Abraham seterusnya merayu bagi pihak Azzamudie agar dibantu oleh kerajaan Filipina atau mereka sendiri beranggapan mereka bukan lagi dianggap sebagai rakyat Filipina.

Usaha ini dilihat sebagai usaha terdesak berbentuk ugutan oleh Azzimudie dan pengikut bersenjatanya yang mula digempur oleh tentera Malaysia.

Azzimudie mengesahkan sekurang-kurangnya 2 pesawat tentera Malaysia menggugurkan bom namun beliau berkata bom tersebut tidak mengenai kedudukan mereka sebaliknya tersasar kepada penduduk tempatan.


Namun, sumber tentera memaklumkan bahawa tiada penduduk tempatan yang cedera mahu pun terkorban kerana proses pemindahan sudah dilakukan lebih awal.

Dipercayai tentera Malaysia telah menggunakan sekurang-kurangnya dua jet pejuang F18 Hornet dan empat pesawat tempur ringan Hawk.

Manakala di darat, garisan tempur telah dirapatkan sebaik melepaskan mortar 81mm tidak kurang dari 500 bedilan. Beberapa kereta perisai turut digerakkan dan dipercayai membawa skuad komando VAT69 dan GGK.

Dengan perutusan rasmi yang dikeluarkan oleh perdana menteri, tiada permohonan mahu pun perbincangan oleh penceroboh akan didengar melainkan keluar tanpa syarat dari sempadan Malaysia atau bakal terkorban.

Kepada Allah swt rakyat Malaysia berserah dan seluruh rakyat Malaysia kini bersatu hati mendoakan perajurit kita beroleh kejayaan

44 comments:

  1. NAK BINCANG KEPALA LUTUT DATUK KO... KALAU NAK BINCANG, KENAPA TEMBAK MATI POLIS MSIA ??? SEBAIK SAHAJA TEMBAKAN DILEPASKAN, PINTU DIPLOMASI TERTUTUP !!! WE'LL SEND U back IN YR COFFIN !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yr Presiden will to pay for yr coffin hahahah

      Delete
    2. dia cakap putar belit spesis anwar brahim daaaa hihihihi

      Delete
    3. Pecacai anuar ibrahim la tuh....

      Delete
    4. AKU WALAUPUN PENYOKONG KUAT PAS (SEKUTU ANWAR LA...) TAPI NDALAM HAL NI MENYOKONG PENUH TINDAKAN TENTERA KITA WALAUPUN AGAK TERLAMBAT. MEREKA DATANG DENGAN KURANG AJAR MAKA KITA JAWAB DENGAN PENGAJARAN SEUMUR HIDUP.

      KALAU NAK BERUNDING, DATANG LAH DENGAN BAIK, BUKAN SEBAGAI PEROMPAK. SEPATUTNYA SEBELUM JEJAK KAKI KE TANAH AIR KITA, DAH KITA TEMBAK MEREKA BARU KITA DINAMAKAN WIRA. SEKARANG PUN KIRA WIRA JUGAK LA SEBAB PERTAHAN NEGARA.

      Delete
    5. ya setuju. si kiram babi tua tu si DAJALL AL MASIH ler.. matu satu jer kikiki

      Delete
    6. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI


      Delete
  2. Bacol ... Naikan bendera putih seperti mahu myerah lalu radikal sulu tembak polis malaysia....

    ReplyDelete
  3. coffin pun jangan bagi....buat rugi ja.......cincang lumat2 tabur kat atas istana kayu nak runtuh setan kiram....sebagai peringatan.....

    ReplyDelete
  4. wahai baginda sultan..ini makan dia..rasain loh..org cakap bebaik xmo dgr..degil sangat maka mendapat la kamu..adios amigos..

    ReplyDelete
  5. Allahu akbar!!!

    ReplyDelete
  6. pi mampos semua anjing anjing suluk kiram, kalu aku ada sana semua aku cincang

    ReplyDelete
  7. SYAITON KARAM sudah merayu pulak dah... bangang la karam ni. Kerja bodoh. Ni la payahnya kalau tabal diri sendiri jadi syaiton negeri pasir gebu, istana bawah pokok.

    ReplyDelete
  8. Itulah taktik namanya...bom digugurkan utk menakut2kan sahaja supaya mereka hilang fokus...sebaliknya yg buat keje menggempur adalah barisan hadapan PDRM dan ATM....SYABAS DAN TAHNIAH BUAT SEMUA PASUKAN WIRA YANG TERLIBAT DIDALAM OPERASI OPS SULU....dorang ingat kita pun xde taktik ker....

    ReplyDelete
  9. bg anjing makan je bangkai bangkai sulu..

    ReplyDelete
  10. Yang pasti kita saling berbunuhan sesama melayu malahan sesama Islam...manakah penyelesaian menang menang yang selalu diperkatakan.Kita boleh berasa selamat kerana pertempuran hanya dengan sejumlah kecil musuh...bayangkan pergolakan berlaku dan kita berada di pihak yang jumlahnya kecil...dan lemah di segi ketenteraan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes...option given....negotiation done....why they start the killing???

      Delete
    2. diorang bukan melayu...hnya sesama Islam

      Delete
    3. Islam ke kalau masuk tanah org Islam lain & mengugut serta membunuh???

      Delete
    4. selepas bunuh dua anggota di lahad datu baru mengaku mereka tu islam? semasa menceroboh bawa senjata ke negara yg berdaulat serta islam ni takde lak fikir org malaysia saudara seagama dgn mereka.

      Delete
    5. pencuri pun kengkadang tu melayu dan jugak Islam tapi klu dia masuk rumah awak dan rompak dan rogol ajli keluarga awak adakah awak akan kata ..jgn bunuh..depa Islam?....agak2 lah klu ya pun nak cakap kita berbunuhan sesama Islam...bernuhun dah menjahanamkan sesama Islam lebih teruk dari membunuh seorang Islam lain kerana mempertahankan ugama, bangsa dan tanah air...itu wajib kita pertahankan !...

      Delete
  11. We know your history from the Nusantara -- the Tausugs...the Blessed Way is to retreat before commencing any dialogue but to repel the fear and serenity of the locals whatever it takes you, retreat from this land of the land of the wind...Now!. FEAR ALLAH YOUR CREATOR BEFORE THE DIVINE WRATH OVERIDES ALL..AMIIN

    ReplyDelete
  12. Dah tau nk kalah baru nk merayu...abah kau!!! Masa M'sia mintak b'bincang x nak plak bincang. Pegi tambak anggota kita. Skrg baru nk merayu bagai...phuiii!!!

    ReplyDelete
  13. Negara / negeri yg sekian lama majoriti rakyatnya menerima kemerdekaan, seharusnya di akui kemerdekaanya. memang diakui adanya generasi / waris mereka menetap dan bermastautin disini (begitu juga dari indo dan siam) tapi ini x bermakna mereka berhak menuntut sebagai pusaka mereka. apatah lagi status mereka yg diragui. kini, dasarnya penceroboh harus disekat seterusnya diusir. apabila tentangan apatah lagi mengorbankan nyawa, membunuh untuk mempertahankan kedaulatan bukanlah satu dosa.

    ReplyDelete
  14. kita hanya perlu fikir yang didepan mata ni. lebih drpd itu , peluang adalah 50-50. Jadi apa mau risau. kalau ditakdirkan mati, mati la. orang islam mati adalah petanda yang baik; bukan bunuh diri. orang islam mati makna nya mereka memulakan penghidupan kekal lebih dahulu daripada orang yang belum mati ; itu saja. kalau bunuh orang, hukumnya mesti dibunuh atau terbunuh. soal jumlah tak penting kerana hidup mati adalah ketentuan yang datang dari Allah SW.

    ReplyDelete
  15. potong saje kepala ank sultan sulu.... mereka tidak memikir nilai persaudaraan dlm berugama bahkan melebihkan hawanafsu mereka hingga terperangkap dgn janji iblis yg ingin menyembelih mereka...

    ReplyDelete
  16. Dah terlambat nak merayu.

    ReplyDelete
  17. Tak sedar kah tentera masih begitu baik lagi? sedang tembakan itu semua tidak kena bmaksud tentera masih mahu mereka berundur secara aman dengan bedilan tidak meragut nyawa. Hish, kalau x sedar lagi x tahu lah nak kata apa org tua ni...

    ReplyDelete
  18. Sesalan tiada gunalah setaaann...nyawa kwan2 aku ko ragut..nk bincang..p mampuslah

    ReplyDelete
  19. sesal dulu pendapatn..sesal kemudian bom, peluru makannya..

    ReplyDelete
  20. Anda sopan... Kami segan.
    Anda lawan... Kami ligan

    -Gempur Wira-

    ReplyDelete
  21. Saya berharap semua persoalan dapat selesai dengan baik, dan tidak ada lagi korban jiwa di pihak manapun. Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TIADA MAAF UNTUK SIKIRAM DAN SELURUH BALA TENTERANYA

      Delete
  22. Tahniah pasukan kte

    ReplyDelete
  23. Bom tu sebagai amaran jew......supaya dorang ubah pikiran utk berundur.......kalo xnak berundur jugak.....siap la bom jatuh tepat kena batang hidung ko askar sulu oii...

    ReplyDelete
  24. Gi mampus la. jgn peduli rayuan tu. Tembak sampai kojol jer. Entah² perangkap.

    ReplyDelete
  25. jadi kau bangga la bagitau dalam internet ni itu taktik pasukan keselamatan bergempur? KPN sendiri tidak bagitau strategi dorang gempur, kau pula lebih-lebih bagitau. memang aku kagum, tapi dalam masa yg sama, hasil pemberitahuan kau yang tidak terfikir oleh musuh dalam selimut yg sekarang ni sibuk skodeng strategi pasukan keselamatan, mereka jadi terfikir dan tahu taktik pasukan keselamatan. sebelum kau rasa nak komen melibatkan strategi ada baiknya kau fikir sejuta kali utk kebaikan misi dan anggota ops sulu. sekian.

    ReplyDelete
  26. Both Malaysia and Philippines have warned you and your troops to surrender and return back home but instead, you're the one that started the first shot, Kiran! You murdered 8 of our people and we will not let our troops die in vain!! The only way for you now is surrender or die!

    ReplyDelete
  27. xyah bincang dh.nk wat per. dh 8 org pasukan keselamatan malaysia terkorban. skrg nie sapu bersih penceroboh tanpa kompromi...

    ReplyDelete
  28. tak payah nak bincang..pancung je.serang hendap polis.tu ke bincang??

    ReplyDelete
  29. tak payah layan dah si KIRAM tu memang SIAL punya keturunan. menyusahkan orang ja. DAJAL tu cuba tengok mata dia KIKIKI..

    Untuk BANGSAT KIRAM..
    NO NEGO
    NO PRISIONER
    NO SYMPATHY
    YOU STAY YOU DIE
    YOU RUN YOU DIE
    YOU HIDE YOU DIE...

    AKU SUMPAH KETURUNAN KO SEMUA SIAL.. SIAL SIAL SIAL

    ReplyDelete
  30. negara berdaula wajib dipertahankan...di beri peluang untuk berunding pun tak mahu...terpaksa lah memerima padah kematian...tapi kalau mengulas blog ni dok maki hamun, sumpah seranah...DR. MAHATHIR pun tak setuju..kerana merendahkan nilai akhlak umat islam..

    ReplyDelete