Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, March 13, 2013

Lahad Datu Terkini - Pangkat dua anggota ATM yang terkorban dinaikkan - Zahid Hamidi



Kedua-dua anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang terkorban dalam Operasi Daulat di Lahad Datu akan dinaikkan pangkat kepada Koperal dan menerima pencen terbitan kira-kira RM2,000 serta faedah lain secara kumulatif termasuk insurans kelompok, koperasi dan tabung amanah berjumlah hampir RM170,000. 
 
Pengumuman itu dibuat oleh Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi ketika menyambut ketibaan jenazah Prebet Ahmad Hurairah Ismail, 24, dan Prebet Ahmad Farhan Ruslan, 21, di Pangkalan Udara Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di sini, sebentar tadi. 

Ahmad Hurairah terkorban dalam pertempuran dengan pengganas di Sungai Nyamuk, Kampung Tanjung Batu, Lahad Datu manakala Ahmad Farhan terbunuh dalam kemalangan jalan raya di Jalan Lahad Datu-Chenderawasih ketika menghantar makanan untuk anggota keselamatan dalam operasi itu. 
 
Kedua-dua jenazah akan diterbangkan ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan pada jam 8.45 pagi dan dijangka tiba jam 10.15 pagi dengan pesawat Carlie C-130 Hercules.

No comments:

Post a Comment