Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, March 13, 2013

[Lagi Anjing Liar PKR & DAP Menyalak] Lahad Datu Terkini - Bekas Timbalan PTD Perlekehkan ATM & PDRM


Makin lama makin kuat menyalak anjing-anjing PKR menghina keupayaan pasukan keselamatan kita. Sudah la tidak mahu beri sokongan, kerja anjing-anjing PKR ini menyalak dalam setiap ceramah yang mereka hadiri.

Memang patut anjing-anjing PKR ini semua dicampak ke lubuk militan & lanun Sulu. Biar mereka rasakan apa yang sedang dirasai oleh setiap dari anggota keselamatan kerajaan Malaysia. Kamu semua duduk senang lenang dalam keadaan aman tetapi mulut celupar salahkan orang lain.


Al- Fatihah kepada kumpulan Syuhada' yang terkorban demi mempertahankan kedaulatan negara. Anjing-anjing PKR & DAP lebih baik duduk diam dari menyakitkan hati rakyat Malaysia !!

Menteri Besar Kelantan pon ada rasa hormat kepada pejuang negara. DAP & PKR sahaja  yang anti askar Melayu





26 comments:

  1. Ini adalah contoh manusia yang hatinya sudah mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Mati dan gelap tanpa cahaya dan pedoman.

      Delete
  2. Ble org berckp tnpa menggunakan akal...

    ReplyDelete
  3. persoalannya kenapa pertikaikan pihak yang memimpin kini! kenapa sibuk perjuangkan yang dulu sedangkan yang kini sedang memimpin. Hormatlah sikit veteran, pesara, yang lama (tua) agar yang muda tidak rosak Jangan sibuk menulis, menyaman, membangkang, menyatakan , menceritakan kerana makhluk Allah itu lemah dan juga pasti ada sejarahnya bak kata pepatah melayu, Ada Udang Di sebalik Batu.

    ReplyDelete
  4. inilah apabila orang bodoh bercakap..

    ReplyDelete
  5. Untuk ape perlekehkan kemampuan pasukan keselamatan kita?..Masa dlm tentera dulu kenapa xberi cadangan yg membina?..Tidak kah itu menunjukkan kebodohan diri sendiri!..Menjaja cerita disemua tempat ceramah!...akhirnya menunjukkan betapa bebal dan dungu nya dia semasa dlm tentera dulu!

    ReplyDelete
  6. Saya tidak pernah berkhidmat dalam tentera, polis atau mana2 bidang penguatkuasaan dan risikan. Tetapi ternyata Lt.General (B)Datuk GHafir Abdul Hamid mempunyai IQ sangat rendah dan cetek. Berperang dengan pengganas dari Sulu bukan sepertimana yang pernah berlaku di Sauk, apa lagi ia tidak seperti bermain perang olok2 belakang rumah. Beliau kena faham kumpulan yg kita hadapi itu bukan calang2 orang. Kita kena faham mentaliti dan budaya fikir orang2 sulu ini. Mereka sudah berdekad berperang. Dengan Amerika, Sepanyol, dengan kerajaan Filipina bahkan mereka juga berperang sesama sendiri. Budaya fikir mereka ialah budaya fikir perang setiap hari. Survival instinct mereka sangat tinggi. Kebolehan mereka mengharungi taktik perang gurila jauh lebih matang dengan kita. Bahkan, oleh kerana mereka ini ada yg dah lama menetap di Sabah, mereka amat mengenali semua kawan luak, denai dan pantai di Sabah, sedangkan kita tidak. Keadaan kawasan geografi Sabah juga tidak seperti yg beliau sangka dan andaikan. Saya berketurunan suluk (tausug)tapi rakyat Malaysia sejati yg mana tumpah taatnya hanya pada negara ini. Pun begitu saya memahami sangat siapa mereka ini kerana kami bergaul dengan mereka. Saya tidak pernah mendengar nama Lt.General Ghafir ni walaupun saya lama sebagai wartawan. Saya percaya beliau hanya seorang soldadu makan gaji buta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas pandangan yang diberikan

      Delete
    2. Ghafir adalah bloody stupid ex-general tentera darat...last post sebagai timbalan panglima tentera yg selalu mempengerusi JKKOTD yg membuat pembelian aset2 tentera...makan gaji buta...

      Delete
    3. mmg patut pun saudara cakap bgitu krna en gahfir ni mmg mkn gji buta...

      Delete
    4. Dia kecewa. Berkhidmat sebagai Timb Panglima TD di bawah 3 orang PTD sedangkan dia kekal sebagai Timb Panglima TD. Memang pun PKR dipenuhi dgn golongan mereka yg kecewa termasuk Lt Gen (B) Datuk Ghafir ni...MEREKA SEMUA ORG2 YG KECEWA...PKR wujud dari KEKECEWAAN dan akan berakhir dgn KEKECEWAAN juga nanti...

      Delete
    5. suluk sabah yg taat setia pada tanah air malaysia
      tahniah

      Delete
  7. Bekas timbalan PTD ni nasib baik dh takde..kalau ada lg skrg,abis polis ngan tentera byk mati..ckp senang..ni nyawa org..bukan kau yg pergi berperang..kau tu tukang bg arahan je..kalau letak kau kt baris depan,mesti dh lama mampos..strategi taik kucing..puak2 pakatan haram yg menghina pasukan keselamatan akan dapat balasannya nanti..tunggu je..

    ReplyDelete
  8. jikalaupun ada idea nk di curah bkn bgini cara dan etika nya ini adalah rahsia rahsia kerajaan n maruah negara bukan boleh sembarangan nk diulas di tepi jalan...kerana kurang semangat cintakn negara org tua ni buat demikian....sedih sedih...

    ReplyDelete
  9. ghafir is the most bloody stupid ex-army general...makan gaji buta...tuuiii...
    ...yeehaaa....

    ReplyDelete
  10. Panglima taik kucing...atas kertas bole sehari...cuba buat..main order je ....

    ReplyDelete
  11. masa duduk dalam perkhidmatan, menyandar belakang kereta ke hulu ke hilir. mungkin ada spesies seumpanya ini yg masih berkhidmat dalam ATM diam membisu sekarang tetapi bila dah pencen menyalak lah pula. yarkkkkkkk.....

    ReplyDelete
  12. http://azmykelanajaya.blogspot.com/2013/03/gempar-peguam-anwar-liwat-ii-berpaling.html#.UUA6hkAuh40.facebook

    ReplyDelete
  13. Stupid idiot Army.. Makan Gaji BUta buncitkan perut... Naik Pangkat sebab dibantu NUar kot...

    ReplyDelete
  14. Agaknya Ghafir ni tak pernah berjuang kot.....dapat pangkat pun mesti angkara pakai kipas besar atau pun tindas orang bawah. Kalau pandai sangat offer kan diri pi kat Lahat Datu tu. Dah KERAJAAN bagi makan pencen pun masih tak sedar diri. Dasar PENGKHIANAT BANGSA.

    ReplyDelete
  15. To Datuk Ghafir: As a senior Army Officer serving in Infantry Corp, I don't think what you say is right, Sir. One day to wipe out the insurgents in Lahad Datu??? Ah, come on Sir. You must be joking. I would gladly advice you, Sir please do some homework, get the facts right before you dish out more "unwelcome" statements. The insurgents we are facing in Lahad Datu today are never the same with those communist terrorist (CT) we fought years ago. Please remember, Sir. You once had 3 stars on your shoulder. Don't make yourself look like a fool!!! (forgive me for using this word)

    TAAT SETIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. U call him sir? Shit is better word.

      Delete
  16. 1. Mana dia tau laporan risikan tak lengkap? DIa dah baca ke? Padahal dia dah pencen, bila masa dia pegi LD?
    2. KAtun Zunar tu pun satu.. ada ke dia tanya , mana pegi Sukhoi,Tiger, Hornet, MIG.... dia tau ke.. benda yg dia tanya tu pesawat tempur.. paling ramai pun 2 orang je boleh naik.. Air Asia tu untuk bawak anggota ATM dalam kapasiti besar dalam satu masa.

    ReplyDelete
  17. kau ni mmg bangsat la ghafir...kau dah lupa ker para 5 dlm ikrar kesatria...lagipun dgn duit askar tu la kau blh menikah,dpt anak,dpt harta malah pangkat DATUK tu pun kau dpt dlm perkhidmatan tentera so...sedarla diri sama PETUALANG...

    ReplyDelete
  18. kesian...kecik kecik dulu tak nak mampus...dah tua macam ni nak nyusahkan orang jer...isk isk isk...cakap saja lebey ni...pergi la duk kat medan perang lahad datu tu...tengok rase bley setel sehari ker tak...kesian kesian kesian..

    ReplyDelete
  19. orang yang tak sanggup menerima kritikan adalah tanda tanda ego dengan kelemahan yg ada....ini lah petanda lambatnya kemajuan...

    ReplyDelete