Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, February 20, 2013

[Salah BN Jugak] Konflik DAP-PKR: Fuziah Salleh tunding jari kepada BN

Apa kene mengena BN dengan pergaduhan PKR-DAP? Bangang bin Bodoh punya MP Pemalas


Naib Presiden PKR Fuziah Salleh menuding jari kepada Barisan Nasional (BN) dalam isu pertelagahan antara pemimpin DAP dan PKR Johor.

“Saya kira akhirnya kita tahu siapa musuh kita sebenarnya dan kita akan menghalakan peluru sebenar kepada Umno-BN.

“Kemelut ini adalah sesuatu yang kita boleh selesaikan. Saya yakin,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat PKR di sini, hari ini.

Beliau berkata pertelagahan terbuka antara Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng dan rakan sejawatan dari DAP, Dr Boo Cheng Hau mengenai pengagihan kerusi di negeri itu   akan dibawa ke mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Semalam, Dr Boo mengisytiharkan beliau tidak lagi dapat berkerjasama dengan Chua yang disifatkan angkuh dan tamak mencari kerusi selamat untuk bertanding di negeri itu.

Pengerusi DAP Karpal Singh berkata tuduhan Dr Boo itu dakwaan ada asasnya.

"Kredibiliti Chua Jui Meng mencurigakan. Pembabitan lama beliau dalam MCA dan kegagalan untuk menjadi presiden parti itu pada tahun 2004 dan keghairahan untuk mencari kerusi Parlimen mendedahkan belang sebenar beliau,” kata Karpal.

Dr Boo dalam kenyataannya menggesa Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Presiden Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk mengambil alih kepimpinan PKR Johor sekaligus menyelesaikan kemelut yang melanda Pakatan Rakyat di negeri itu.

Beliau berkata Chua selaku Pengerusi PKR Johor bersikap angkuh selain mengumumkan dirinya sebagai calon di Gelang Patah walaupun pembahagian kerusi masih di peringkat rundingan.

1 comment: