Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, December 12, 2012

Veteran ATM Menerima Bantuan Wad Veteran #JHEVbantuVeteran



Salah satu langkah bagi memudahkan pesakit veteran ATM untuk mendapatkan perubatan adalah dengan menubuhkan Wad Veteran di Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mirza. Keprihatinan terhadap Veteran ATM dalam mendapatkan kemudahan perubatan dan kemasukan ke dalam hospital menjadikan asas usaha kebajikan JHEV. Wad Veteran Angkatan Tentera Malaysia dinamakan Wad Bunga Raya dan ini adalah untuk menempatkan pesakit veteran Angkatan Tentera yang menghidap penyakit kronik dan kurang upaya kekal di wad tersebut.
Langkah ini sesuai dengan tujuan JHEV dalam memastikan kebajikan veteran ATM khususnya dalam bidang perubatan terjamin. Ini adalah perlu untuk veteran ATM mendapat peluang perubatan yang sempurna.
Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM sentiasa mencari ruangan untuk meningkatkan kebajikan veteran ATM. Setiap cadangan untuk memperbaiki lagi servis untuk veteran ATM akan dilaksanakan dengan mengadakan usaha untuk mendapatkan lebih banyak kemudahan bagi veteran ATM.
Wad veteran ATM ini diadakan untuk bukan sahaja untuk memudahkan pesakit veteran ATM tetapi memberi mereka sedikit prioriti dalam mendapatkan rawatan penyakit kronik. Ini adalah juga bertujuan untuk memberi kerapian utama kepada mereka dalam menghargai jasa mereka terhadap negara ini.

Semestinya matlamat utama JHEV adalah untuk menggunakan seluas mungkin ruangan yang ada untuk membantu veteran ATM ini. Kemudahan yang diperuntukkan ini akan dapat memberi tumpuan terperinci masalah kesihatan yang dialami oleh veteran ATM. JHEV dalam usaha ini juga akan menggunakan jentera lain seperti Yayasan Veteran ATM untuk melaksanakan program yang boleh meningkatkan keupayaan JHEV dalam mengadakan peruntukan yang lebih banyak lagi bagi melunaskan matlamat utama JHEV yakni membantu pesara dan veteran UMNO dalam musibah penyakit yang mereka alami. JHEV komited untuk melihat segala ruangan yang ada untuk mendapatkan peruntukan yang lebih besar dalam mengendalikan masalah – masalah kesihatan serta kebajikan veteran ATM.
Melihat penubuhan Wad Veteran ini, tidak dapat tidak JHEV tidak mengabaikan kebajikan ahli veteran ATM dan sebaik mungkin akan bertindak atas keutamaan ahli veteran ATM sendiri. Segala usaha adalah untuk membuktikan kepada veteran ATM bahawa segala jasa dan khidmat bakti mereka tidak dilupakan begitu sahaja. Ini adalah antara bukti yang menunjukkan JHEV sentiasa mencari dan memperbaiki ruangan untuk terus memberi khidmat kepada veteran ATM. Tindakan dan kesungguhan JHEV dalam memberi khidmat sempurna terhadap veteran ATM tidak dapat disanggah lagi. Mereka sentiasa ada untuk memberi pengkhususan kepada kebajikan bekas anggota ATM. Ini adalah langkah yang dapat se tidak-tidak meringankan bebanan warga veteran. Ini juga menunjukkan bahawa ATM sentiasa menghormati mereka yang telah berkhidmat dengan ATM se awal tahun 50an lagi.
Untuk itu khidmat bakti JHEV adalah untuk memastikan warga veteran ATM mendapat sokongan padu dari ATM khususnya dari JHEV yang tidak pernah serik dalam mengusahakan kebaikan bagi warga veteran ATM.

No comments:

Post a Comment