Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, January 10, 2012

Kes Liwat II: Bar Council mahu tutup proses keadilan ?

Membaca komen seorang rakan twitter Seademon mencetuskan idea pada saya utk komen tentang perangai buruk dan 'selective memori' Presiden Majlis Peguam (Bar Council), Apek Lim.

Apek Lim dalam satu kenyataannya kepada TMI meminta supaya Peguam Negara (AG) utk tidak memfailkan rayuan kes Liwat II di Mahkamah Rayuan atas alasan 'membazir wang rakyat'

Tetapi si apek ini telah lupa atau buat-buat lupa bahawa proses prosiding Mahkamah Tinggi dalam kes Liwat II mencipta rekod penangguhan 69 kali oleh Anwar Ibrahim sendiri. Perbicaraan memakan masa lebih 3 tahun disebabkan oleh Anwar Ibrahim sendiri. Bukan sebab orang lain atau faktor2 lain.

Persoalannya, adakah tujuan kenyataan Apek Lim itu sbg boss Bar Council adalah untuk menutup proses keadilan? Bagaimana pula jika benar perbuatan liwat benar2 berlaku? Adakah Bar Council yang konon nya bebas berpihak kepada pembangkang dan mengeluarkan hujah menggunakan kepala lutut?

Rakyat boleh nilai sendiri pendirian Bar Council. Ini adalah cubaan untuk menghalang proses keadilan.

Adakah 'Apek mudah lupa' ?

5 comments:

  1. Bar council gila babi..No such thing as cannot buat rayuan..Who you think you are..Bar lord..puiih bar council..Wait till your family member got rape then suspect release..Court say No appeal how you feel?? Bar council all pigs..

    ReplyDelete
  2. Apek pilih bulu. Biasa la. Brader anwar punya kes, mesti la dia pilih side anwar.

    ReplyDelete
  3. Bar Council ni elok tutup je. Tak cukup spin dlm mahkamah, kt luar pun nak putar lagi.

    ReplyDelete
  4. Bar Council SAH barua pembangkang !

    ReplyDelete
  5. memamg sial lah mereka ini semua rakyat jangan berdiam diri lagi keadilan saiful harus di tegakkan demotransi 901 ada sikit mempengaruhi hakim dari itu rayuan harus di buat scepat muking jangan bagi babi ini lepas lagi kalau mereka bolih buat 901 kami pun bolih buat 135 penyokong tegar babi anuar harus menanggung segala dosa yg telah di buat olih anuar bersiap sedia wahai penyokong tahi babi anuar.

    ReplyDelete