Minda Hijrah Headline Animator

Monday, February 7, 2011

Krisis di Mesir - "Azmin Ali & PKR kesal Kerajaan lewat bertindak" - Ini macam pun ada ka ?

PKR sememangnya tidak pernah menghargai apa sahaja usaha kerajaan. Mereka hanya pandai bercakap dan menghentam membabi buta tanpa membantu atau berusaha membaiki keadaan. 

Ketika Pemimpin dan penyokong PKR nyenyak tido dengan selamat, pelbagai pihak termasuk kakitangan kerajaan Pusat & Negeri, ATM, Tabung Haji, syarikat Korporat AirAsia & MAS serta NGO-NGO bertungkus lumus berganding bahu menjayakan OPS PIRAMID.

Persoalan disini, apakah sumbangan Azmin Ali dan PKR dalam usaha mengeluarkan Rakyat Malaysia dari Mesir? Tiada ucapan 'terima Kasih' atau 'Penghargaan'. Hanya pandai bercakap sahaja dan mengaut kekayaan di Selangor untuk kepentingan diri.

Ini lah wajah sebenar PKR!


Petikan berita Malaysiakini.

Dalam perkembangan berkaitan, Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali pula berkata, pihaknya kesal kerana kerajaan "lewat bertindak" berbanding negara-negara lain untuk menjamin keselamatan dan kebajikan pelajar dan rakyat Malaysia yang bekerja di Mesir.

NONE"Kerajaan Malaysia juga tidak memberikan maklumat yang secukupnya untuk meredakan kebimbangan puluhan ribu rakyat Malaysia yang mempunyai anak-anak dan saudara mara yang menuntut dan bekerja di Kaherah, Iskandariah dan lain-lain tempat di negara tersebut.

"Kealpaan Jabatan Penuntut Malaysia dan kedutaan Malaysia di Kaherah bertindak adalah juga berpunca dari kelemahan pegawai-pegawai tertinggi di sana yang tidak mengetahui bahasa Arab dan akibatnya mereka yang tidak dapat mengikuti perkembangan politik dari media-media tempatan yang sepenuhnya di dalam bahasa Arab," katanya.

Dalam satu kenyataan semalam, Azmin merumuskan perkara itu berlaku akibat dasar kerajaan yang didakwa memilih pegawai yang tidak berkemampuan dan terputus dari persekitaran mereka beroperasi.

Tambahnya, proses pemindahan - yang didakwa terbesar dalam sejarah Malaysia - boleh dilakukan lebih awal dan teratur sekiranya kedutaan di Kaherah dan Jabatan Penuntut Malaysia mempunyai maklumat yang cukup tentang proses politik yang berlaku di Mesir.

3 comments:

  1. PKR memang spesis hati busuk dan penuh dendam kesumat.

    ReplyDelete
  2. azmin, bini kau tu tolong tengok2kan, kau kalau da sampai Mesir, hati2 takut orang lain makan bini kau, jangan lambat bertindak ye!

    ReplyDelete
  3. hah.. kalau dah jenis jilat buntot.. memang macam ni..

    ReplyDelete