Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, February 22, 2011

Kelab Chedet - KRISIS NEGARA ARAB-APAKAH HARGA MINYAK M'SIA NAIK???

1. Pandangan Setiausaha Kelab Chedet (KCD) tentang isu berkaitan.

2. Rakan-rakan boleh memberikan pandangan di portal KCD.




hehe..apakah harga minyak akan naik lagi?? melihat kepada isu yang melanda negara2 arab...kemungkinan besar harga minyak akan naik walau pun sebelum ini kjaan telah memberi jaminan bahawa harga minyak terutama utk RON95 tidak akan dinaikan...!! mampukah kjaan berpegang kepada janji tersebut??

hehe dalam dalam tempuh 2-3 hari ini harga minyak dah naik hingga RM 315 setong...!!!

hehe..jika kjaan terus kekalkan harga asal ..nampak nya kjaan terpaksa tambahkan lagi subsidi minyak yang telah berjumlah RM6.3 bilion untuk petrol dan diesel termasuk RM3.3 bilion subsidi petrol RON95.

hehe....persoalan nya sekarang..apakah kjaan mampu serap kenaikan itu?? itu yg selalu disoal oleh grassroot bila kita luangkan masa berborak dengan mereka di kedai2 kopi ..!!!

hehe... rintihan dan keluhan mereka setiap kali harga minyak perlu diberi perhatian khusus oleh kjaan...kerana mereka ini kebanyakan nya adalah penyokong kjaan yang cuma sekali sekala merunggut bila harga minyak naik yang mnyebabkan tekanan hidup mereka makin meningkat!!

hehe.. ada yg kata kenaikkan boleh diserap...dan ada yang kata kjaan perlu ikut trend golablisasi... perlu naikan minyak mengikut pasaran...!!

hehe..kalau kjaan nak juga naik harga minyak mengikut harga pasaran... suka aku bertanya... mana pergi keuntungan bagi kenaikan minyak yang kjaan perolehi hasil dari keluaran minyak negara berjumpah 448,000 tong sehari itu???

hehe tidak boleh ke kenaikan itu diserapkan dengan naik nya... juga jumlah keuntungan hasil minyak kjaaan??

hehe mmg betul... angka subsidi minyak akan naik..tetapi hakikat nya.. itu pada angka sahaja..kerana setiap kali harga minya naik..keuntungan minyak kjaan juga ikut naik...!!!

hehe apa pun kita tunggu laa... apakah harga minyak akan naik atau tidak??

hehe..apa pun yg akan kjaan putuskan...harapnya tidak akan menekan rakyat terutama golongan berpendapatan rendah !!!

hehe hidup rendah!!!

No comments:

Post a Comment