Minda Hijrah Headline Animator

Friday, January 14, 2011

Isu Azan : Solat Jumaat dan Bantahan di Masjid Al-Ikhlasiah, Kampung Kerinchi. Jom Turun !



Petikan berita Malaysiakini

Pihak pengurusan Majid Al-Ikhlasiah, Kampung Kerinchi mengambil pendekatan memperlahankan bunyi pembesar suara ketika laungan azan termasuk ketika solat Jumaat, ekoran aduan seorang peguam bukan Islam yang mendakwa bunyi solat di masjid itu "amat lantang".

Ketua imam masjid berkenaan Mahadi Abdullah berkata pihaknya mengurangkan kadar laungan azan itu selepas mengadakan perbincangan dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) akhir Disember lalu.

"Selepas berjumpa dengan JAWI, kita memperlahankan sedikit laungan azan (pembesar suara) pada setiap waktu solat.


Dari Blog Ketua Wira Perkasa http://armandpju.blogspot.com/2011/01/sial-punya-peguam.html

Demi Allah Aku Berjihad Keatas AGAMA. BANGSA DAN TANAHAIR AKU.Inilah Bai'ah Kita Pada Allah Swt.Hari Ini Agama Kita Telah Dicabar. Seorg Peguam Berbangsa Cina Tlh Buat Bantahan Supaya Laungan Azan Di Masjid Al Kalsiah Pantai Dalam Dihentikan Selepas 30tahun Berada Disitu,Kerana Menganggu Tidurnya. Persetankan Beliau.

Apa hak dia minta azan dihentikan. Esok, pada JUMAAT 14/01/11 marilah bersama menunai Solat Jumaat diMasjid Al Kalsiah pantai Dalam dan bersama membuat Bantahan Kpd Peguam Cina yg meminta Laungan Azan dihentikan.

Bangkitlah Umat Islam, Letakkan Ketepi Fahaman Politik tetapi Berdiri Teguh Atas Perjuangan Agama, Bangsa dan Tanahair.

Jika Dlm Isu Ini Masih Lagi Umat Islam Tidak Mampu Bersatu, Maka Jawapannya Ada Pada Diri Rakan2 Semua.

Jom Bersatu Dlm Agenda Memartabatkan Alif,Baa,Taa..Amanah Dan Tanggungjawab Oleh Nenek Moyang Kita Kepada Kita, Jika Kita Tidak Mampu Lakukan, Maka Kita Telah Khianati Amanah Peninggalan Nenek Moyang Kita..

No comments:

Post a Comment