Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, January 13, 2011

Apabila Tun Mahathir akui kegagalan Kg. Baru ....

Tun Mahathir  mengakui kegagalannya dalam isu pemulihan dan pembangunan Kg. Baru dalam penulisan blognya. Beberapa masalah dibentangkan terutamanya tentang pengambilan tanah dan pemilikan semula orang Melayu apabila pembangunan dijalankan.



Apabila Tun Mahathir mengakui kegagalan dalam usaha beliau membangunkan Kg. Baru sepanjang 23 tahun sebagai Perdana Menteri, mampukah pemimpin yang ada menyelesaikan masalah ini tanpa merugikan orang Melayu. Ataupun Kg. Baru wajar dikekalkan status pembangunan sedia ada dengan perancangan pemulihan yang menguntungkan semua pihak. Lihat sendiri nasib Kg. Abdullah Hukum dan Kg. Kerinchi apabila ditelan arus pembangunan. Dimanakah kedudukan orang Melayu dan penduduk asalnya ?

Banyak perkara yang gagal diselesaikan oleh Tun Mahathir sebenarnya adalah kejayaan kepada kita. Tetapi apabila kegagalan ini cuba diselesaikan oleh pemimpin seterusnya, keputusan yang diperolehi adalah amat merugikan dengan merujuk kepada Blok Minyak L & M di Kikeh dan penyelesaian isu Singapura.
 
Jika anda ke Kg. Baru, jangan lupa singgah di gerai Nasi Lemak Antarabangsa. Ikon perlancongan yang sudah terkenal di mata dunia.

No comments:

Post a Comment