Minda Hijrah Headline Animator

Monday, May 20, 2013

The Chulan : "Semua Ok Datuk Semua Ok" - Masih Ada lagi Ke Makhluk Ni Dalam UMNO? @NajibRazak



Antara sebab Selangor bungkus walau pun Taiko besar nya ada lah DS Najib sendiri ada lah permainan politik belakang tabir di mana mustahil orang sebuk macam DS Najib boleh tahu segala nya.Dengan kesebukan kerja tentu sekali DS Najib bergantung pada laporan yang di beri sahaja.Dan jika laporan kata ok semua beres semua , maka tentu sekali tiada apa yang lebih menekan yang harus di lakukan oleh DS Najib..

Pada tahun 2009 PRU10 di Pekan Pahang, DS Najib sentiasa di beri laporan positif oleh pembantu keliling nya, "semua Ok Datuk, semua beres" tidak ada yang tidak ok semua ok saje. Akhir nya Najib hampir tidak jadi Perdana Menteri hari ini. Menang dengan majoriti 241 undi sahaja.

Kenapa ini semua terjadi? kerana orang yang kelilingi nya tidak jujur akibat terlalu ghairah mahu membodek dan ampu. Kaki kipas akan takut untuk berkata benar. Kaki kipas yang mahu habuan akan hanya mahu kabaran baik sahaja di sampai kan,

Mereka tidak faham , pemimpin bukan mahu berita gembira , pemimpin mahu berita benar supaya boleh buat penilaian dan tindakan susulan demi perbaiki kedudukan.


Salah satu yang di tegur oleh mantan Perdana Menteri Tun Mahathir baru baru ini ada lah bertanya siapa dia gerangan yang menasihati Najib? Siapa kah yang tidak betul melapor kan kedudukan on the ground? Siapa panglima war room? Atas dasar apa atas prinsip apa sesuatu tindakan di buat, begitu lah yang di tanya oleh Tun Mahathir.

(pic : tentera red bean)

Engage lah orang yang biasa berperang dengan pembangkang untuk menjadi tentera siber, 

Paling ketara calon yang tidak popular yang di pilih, tentu sekali laporan susulan kerana apa mereka di pilih telah di sampai kan kepada DS Najib lalu beliau membuat assesement berdasar kan laporan yang di beri.

Pada PRU 13 ini amat ketara UMNO di dalam kedudukan defensif dan pembangkang di dalam attacking mode.Serangan UMNO hanya boleh di lihat melalui bloggers sahaja.Sedang kan serangan pembangkang begitu ketara di FB dan segala sosial network.

Amat berbeza kedudukan bila Anwar Ibrahim berbohong di depan 200,000 dan BN berkata benar di depan audience yang kecil.Ini berlaku kerana kerja keras tentera siber menyebar kan apa sahaja yang Anwar kata kan.

Selain itu pemimpin UMNO yang bertanggung jawap terhadap perkara ini masih sehingga hari ini pun berada di dalam  sindrom penafian .Mereka mereka yang bertanggung jawap ini out of touch dengan roots menjadi juru cakap untuk UMNO pula.Pemuda UMNO pula nampak macam lumpuh.

Dulu dulu ada seorang Raja yang berjalan di khalayak ramai, di kata kan sesiapa yang tidak nampak baju yang di pakai nya akan pendek umur, maka semua orang yang takut mati pun mengia kan baju raja yang cantik itu, sehingga seorang kanak kanak bertaya "kenapa raja itu tidak memakai baju?'

Jadi makhluk yang keliling DS Najib belajar lah berkata benar, jangan asik kejar habuan.Berkata benar walau pun pahit, jika rasa tidak boleh menang kata kan saje, jika calon itu tidak bagus kata kan saje.Jangan main semua ok datuk semua beres datuk udah nya bungkus.  

Jadi lah macam mantan PM Tun Mahathir dia counter check sendiri apa apa yang dia tidak yakin , kerana makhluk yang asyik mahu gembira kan boss senitasa sampai kan kabaran gembira walau pun berita sebenar ada lah sebalik nya.



4 comments:

  1. Najib tak payah pandang jauh. Lihat aje kat khairy yang kuat bodek tu. Pulak tu bila komen pasal zahid, lebih dia dari pm. Haprak.

    Umno mmg memerlukan org muda yg agresif tapi bukan mcm khairy. Kj tak ada seni berpolitik kerana dia masih mentah atau lambat belajar.

    ReplyDelete
  2. Tingkatkan usaha memberikan maklumat benar kepada perwakilan dalam pemilihan umno pusat nanti. Singkirkan mereka yang kurang kemelayuan/islamnya. Umno dulu baru BN!

    ReplyDelete
  3. UMNO KALAH BESAR...MALU NAJIB

    ReplyDelete
  4. orang dah tak mau umno ni,,,bala dan bangang besar ni,,,

    ReplyDelete