Minda Hijrah Headline Animator

Friday, April 5, 2013

#PRU13: Nik Aziz keluar 'fatwa' baru - Solat Ahli UMNO Takde Pahala !!!



Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, semalam mengeluarkan ‘fatwa’ baru dengan mendakwa sembahyang orang Umno tidak akan mendapat pahala.

Beliau yang juga Menteri Besar berkata, disebabkan Umno menerima dasar kebangsaan dan menolak agama Allah, menyebabkan sembahyang mereka tidak akan mendapat pahala.

“Demo (UMNO) tolak Islam, tolak agama Allah, bila demo sembahyang, tidak boleh pahala. Hendak dapat pahala macam mana sebab tolak Islam. 


“Bukan senang adik kakak, mesti ikhlas kerana pahala bukan senang hendak dapat. Begitu juga orang PAS sembahyang, tapi kedekut, juga tidak akan dapat pahala,” katanya ketika berceramah pada Ceramah Perdana di Kampung Jambu, di sini, malam kelmarin.

Kenyataan Nik Aziz itu dibidas aktivis Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (UMMATI), Mohd Syamsul Mohd Yusoff al-Hafiz menganggap Nik Aziz sudah tersasar jauh daripada matlamat perjuangan PAS.

Beliau turut menggelar Nik Aziz sebagai ulama As-Su’ (jahat) kerana sanggup membuat fitnah dan mengeluarkan fatwa sendiri bahawa sembahyang orang UMNO tidak akan mendapat pahala.
 
“Nik Aziz seorang ulama As-Su’ kerana mengeluarkan fitnah besar terhadap umat Islam khasnya UMNO sebab dasar perjuangan UMNO adalah untuk mengukuhkan, mempertahankan dan mengembangkan Islam sebagai agama rasmi negara.

“Umno tidak pernah menolak Islam serta hukum hudud, sebaliknya PAS yang sanggup menggugurkan hukum hudud terhadap negara Islam dalam Buku Jingga, jadi siapa di sini yang memperlekehkan Islam,” katanya dipetik Berita Harian.

Sementara itu Ahli Jawatan Kuasa Minda Pondok, Mohd Zainal Abidin Awang turut menganggap kenyataan Nik Aziz itu mempunyai tujuan yang sama iaitu mewujudkan kebencian rakyat terhadap UMNO.

“Sedangkan tiada bukti kukuh mengatakan UMNO menolak Islam sebaliknya PAS sendiri yang memperlekehkan undang-undang Islam dengan mengatakan hukum hudud itu hanyalah 0.0001 peratus daripada ajaran Islam.

“Umno terima dasar kebangsaan kerana undang-undang Malaysia yang menuntut kemerdekaan ketika itu dibuat oleh Raja dan pembesar Melayu,” katanya.

15 comments:

  1. Abis yang ramai2 tadi balik solat Jumaat tadi takde pahala ekkk ? Nik aziz malaikat ekk! yg jaga disetiap simpang? Dosa dan pahala punnnnn nak dipolitikan nya! Jangan beri 1 undi pun pada Pas..!

    ReplyDelete
  2. Yang pasti dia sendiri bersolat pun belum tentu mendapat pahala. Bala mungkin!!!!. Inilah kerja ulamak terompah (Nuar Berahim memberi gelaran) mengambilalih kerja Allah. Sesungguhnya pintu taubat masih lagi terbuka buat mu wahai Pok Nicks.

    ReplyDelete
  3. MACAI TETAP MACAI.FUCK MACAI GAY BIN LESBIAN

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. dia dah tua... mungkin nyanyuk mana kita tau.

      Delete
  5. Wahai POKOKONONIKKK bila pulak UMNO tolak Islam,mu guna modal ni x habis-habis,Kami beriman dengan rukun IMAN,mengamalkan Rukun Islam yang Lima.sama macam lu le wahai pokokokonikkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!haremmmmmjadohhhhhhbetul punya olangg

    ReplyDelete
  6. APABILA LAHIRNYA HAMBA ALLAH KEDUNIA SUDAH DITENTUKAN PERJALANAN HIDUPNYA DIATAS MUKA BUMI ALLAH INI.REZEKI,JODOH,AJAL DAN DIMANA TEMPATNYA DIAKHIRAT KELAK...SEMUANYA SUDAH TERTULIS.SETELAH MENGUCAP 2 KALIMAH SYAHADAH SECARA RASMI ORG ITU TELAH MEMELUK AGAMA ISLAM?X KIRA APA BANGSA DAN WARNA KULIT.SELAMA MANA DIA MELAKUKAN APA YG DISURUH DAN MENJAUHI APA YG DITEGAH.(AGAMA ISLAM ITU MUDAH JANGAN DIRUMIT2KAN)DOSA KE PAHALA KE ALLAH S.W.T.YG MAHA MENGETAHUI,APA YG PENTING ORG MELAYU UMNO>ISLAM<UMNO.JANGAN AMBIL PEDULI APA2 PUN PEMBANGKANG NAK KATA,SESUNGGUHNYA KITA BERADA DIJALAN YG LURUS..........HIDUP MELAYU UMNO MAKA TEGAKLAH AGAMA ISLAM YG SUCI INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tu parti politik je, macam DAP dan PKR je.... Nik Aziz bukan apa-apa pun. Kalau kalimah ALLAH boleh pass ke DAP, apa lagi kita nak harap...

      Delete
  7. dahsyat Nik Aziz ni ye, sampai tahu segala benda hal-hal sulit pekerjaan Tuhan..... dosa pahala bukan dalam sifir kita.

    ReplyDelete
  8. dia boleh potong pahala orang... hebat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ajak Pok NIK tenguk video China Doll dalam cinemaplex dengan Anwar Ibrahim. nak bawak sama pita pengukur nak ukur batang pelir Anwar. Kemudian bawak pisau pemotong daging sama, terpulanglah apa Pok Nik nak buat.....

      Delete
  9. "kerana pahala bukan senang hendak dapat." Allah kata agama itu mudah, poknik kata susah. Syurga itu senang, buat amal baik senang, senyum selalu senang, tolong orang senang, bersyukur dan memuji Allah senang, tidak sakiti makhluk lain termasuk tumbuhan. Tapi manusia ni cari yang susah-susah iaitu neraka. Kafirkan orang, sembahyang hajat binasa orang, doa minta keburukan, dengki dan khianat, berbohong kerana agama, semua yang susah untuk menuju neraka. Bukankah jalan yang lurus itu senang, kenapa pilih yang bengkok?? MrDn.

    ReplyDelete
  10. Al Quran mna ajar toknik ni spa kta mcm 2....puihhhhhhh.

    ReplyDelete
  11. kalau nak jadi pemerintah kenalah jalankan undang2 dan hukum2 islam yg sebenar...jika tak mahu jalankan hukum2 islam yg sebenar...jgnlah sibuk nak jadi pemerintah dan jgn halang org yg nak laksanakan hukum2 islam...ini dah takknak laksanaka atau tak mampu...dok halang pulak org yg nak laksanakan hukum islam..itulah namanya umno...yg maksudnya juga penghalang dan penentang hukum islam 24jam sehari....jd...camna solat org umno nak dapat pahla...sambil solat sambil menolak islam...ceciter..

    ReplyDelete