Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, February 12, 2013

[Ulasan] Mengapakah perjuangan PAS berubah-ubah? - Bahagian 3



Allah tetap Allah 

Mereka diapikan dengan hujah hak kebebasan bersuara dan beragama yang mahu kedudukan yang sama rata dengan umat Islam. Bagi umat Islam tiada harta atau kuasa lebih besar daripada pegangan tauhid mereka Allah itu Satu. Ia tunggal. Tiada yang setanding Dia. Tidak Jesus, si anak Tuhan atau Roh Suci jelmaan Tuhan. Allah tetap Allah!
Kerukunan hidup di Malaysia selama ini berpaksi kepada kontrak sosial yang bertunjangkan Perlembagaan Negara. Entah apa tujuan Guan Eng mahu merubah perimbangan ini, amat mudah diterka. Begitu juga minat yang sekonyong-konyong ditunjukkan oleh kalangan penganut dan pemimpin Kristian yang mendesak mahu menggunakan sebutan “Tuhan tiga serangkai” mereka dengan kalimah Allah.
Ia seolah-olah mencabar bahawa Allah itu sebenarnya tiga dan bukan Esa seperti yang diimani oleh umat Islam. Jika itu tiada unsur mempermain atau menghina teras iman umat Islam apakah namanya itu, PAS?
Syukur masih ada Haron Din dan Harun Taib yang tidak mahu menggadaikan kedaulatan Islam dengan sekelumit kuasa politik dengan meletakkan kesucian zat Allah sebagai cagarannya. 
Ustaz Ibrahim Libya

Usahlah melakukan kesilapan akidah yang besar sekali lagi. Pernah Ustaz Ibrahim Libya meletakkan jawatannya di Pusat Islam dan kembali ke kampung halamannya di Memali, Baling, Kedah demi menegakkan sebuah Negara Islam. 
Beliau terpanggil untuk menyahut seruan pemimpin muda PAS, Abdul Hadi Awang bahawa PAS menentang Umno kerana Umno itu berpandukan undang-undang dan perlembagaan kafir. Menentang Umno adalah jihad. Jika terkorban kerana itu, ia adalah syahid. PAS mahu menegakkan Negara Islam di Malaysia.
Persoalannya, adakah benar Ibrahim Libya syahid? Apabila PAS mula berasmara dengan DAP dan PKR ia melafazkan bahawa perjuangannya yang sebenarnya kini ialah mendirikan sebuah Negara Berkebajikan. Negara Islam, kata PAS pimpinan Hadi, tiada tertera dalam al-Quran?

1 comment:

  1. Negara Islam, kata PAS pimpinan Hadi, tiada tertera dalam al-Quran? Maknanya Hukum Hudud bukan wajib untuk di laksanakan.

    ReplyDelete