Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, January 2, 2013

[Pakatan Sekular] PAS Dan PKR Tak Kisah Ngeh Koo Ham Hina Al-Quran?



MYKMU.net - Kemarahan yang meluap-luap timbul di hati saya bila mendapat tahu mengenai perihal Ngeh Koo Ham yang sekali lagi telah menghina Islam apabila menganggap bahawa kitab suci Al-Quran adalah sama sifatnya dengan kitab Bible.

Pengerusi DAP Perak yang disanjung tinggi Nizar Jamaluddin ini ternyata begitu biadap, kurang ajar dan perlu diajar apabila menyamakan kitab yang menjadi mukjizat Rasulullah SAW itu dengan sebuah kitab Bible yang bukan lagi Injil yang asli.

Ngeh di dalam Twitternya baru-baru ini dalam usaha mempertahankan kenyataan Setiausaha DAP, Lim Guan Eng, berhujah bahawa kalimah “Allah” adalah wajar digunakan di dalam kitab Bible di Semenanjung Malaysia sebagaimana yang diamalkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun dulu.
Ngeh berkata…
“Just like the Quran, the Bible also use many names to describe God into different circumstances to describe the attributes of God (Seperti al-Quran, Bible juga menggunakan banyak nama untuk menjelaskan tuhan dalam keadaan yang berbeza untuk menggambarkan sifat-sifat tuhan)”

Persoalannya, siapa Ngeh untuk menyamakan Al-Quran dengan Bible?

Jika dia seorang paderi atau seorang penganut agama Kristian sekali pun, saya yakin bahawa dia bukannya seorang yang tahu secara mendalam tentang kandungan dan isi kitab Bible secara terperinci.

Apatah lagi Al-Quran! Saya pasti bahawa Ngeh sendiri tidak tahu bahawa dia perlu berwudhu sebelum membaca kitab suci umat Islam tersebut! Saya yakin dia tak tahu apa itu “mad asli”, “mad silah qasirah” atau “mad silah towilah”!

Saya yakin bahawa Ngeh tidak mampu untuk menghuraikan tentang sifat Allah, Ar-Rahman dan Ar-Rahim yang sering diucapkan oleh umat Islam setiap kali sebelum makan iaitu “Bismillahirrahmanirrahim..”.

Apakah bezanya Ar-Rahman dengan Ar-Rahim? Ngeh boleh huraikan dengan tepat? Dan apakah sifat itu sama dengan sifat “Tuhan Bapa” di dalam Bible?

Saya mendesak Ngeh supaya menarik balik segala hinaannya terhadap Islam dan Al-Quran, sekaligus meminta maaf kepada seluruh umat Islam di dunia, khususnya di Malaysia, atas sikap kurang ajarnya yang tidak menghormati sensitiviti rakyat beragama Islam di negara ini.


Dia tidak punya hak untuk memperkatakan atau mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai kitab suci Islam itu memandangkan dia tidak pernah mendalami atau memahami segala kandungannya secara terperinci.

Saya yakin, ramai umat Islam, malah yang bukan Islam sendiri pun benci dan kesal dengan keceluparan Pengerusi DAP Perak ini yang jelas mampu menjejaskan keharmonian beragama di Malaysia.
ngeh koo ham kalimah Allah
Di mana PAS? Di mana “Pak Syiekh” dari PKR? Mengapa tidak kecam atau tempeleng saja Ngeh Koo Ham yang biadap terhadap Islam ini? Atau PAS dan PKR sendiri setuju dengan Ngeh yang menyamakan Al-Quran dengan Bible? PAS dan PKR nak kena tempeleng dengan umat Islam?

Bagi “Pak Syiekh” Anwar Ibrahim, mungkin dia bersetuju dengan Ngeh Koo Ham sebab fahaman menyamakan Al-Quran dengan Bible sangat bertepatan dengan fahaman pluralisme yang dia kembangkan di negara ini.

Itulah hakikatnya PAS dan PKR. Hanya kerana nak jaga hati “sahabat syaitan”, mereka tidak kisah sekiranya Islam dihina dan dicemar oleh “kuffar harbi” tersebut. Bagi mereka, biar tergadai Islam asalkan PAS dan PKR boleh tawan Putrajaya!

1 comment:

  1. nga ngeh ngok tu 3 stooges yg bersaudara dan tali barut kepada komunis sebab emak nizar adalah mak sedara kepada ngeh. nga ngeh plak anak saudara kepada chin peng... PUKIMAK CINA SEKELUARGA... SI GAMPANG NGOK (nizar) NI KALAU ANDA SEMUA MASIH INGAT TELAH MELULUSKAN 999 THN TANAH KENAPA BEBERAPA KELUARGA CINA BNAGSAT KAT PERAK.... PUKI HENJENG PUNYA FAMILY CINA ... NIZAR TU PUN ANAK KETURUNAN BABI JUGAK TU.

    ReplyDelete