Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, January 22, 2013

[Pakatan Nyanyuk] Nik Aziz: 7 Projek BN Umpama Rasuah

Janji Air Pecuma, Elaun Ibu Tunggal tu semua tak rasuah ke? 


Barisan Nasional (BN) sewajarnya melaksanakan tujuh projek mega di Kelantan, yang diumumkan dua hari lalu, awal-awal lagi dan bukannya hanya menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana ia menunjukkan kerajaan pusat tidak ikhlas.
Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, janji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu mengadakan tujuh projek mega di negeri itu, yang diumumkan ketika kunjungannya Ahad lalu, umpama rasuah bagi memancing undi rakyat.
"Kalau betul-betul nak buat kena buat sekarang kerana ia sudah menjadi tanggungjawab mereka (pusat) untuk menyalurkan duit untuk pembangunan dan kesejahteraan rakyat.

"Jika mereka laksanakan sekarang ia langsung tidak memberi apa-apa tekanan atau menggugat sokongan rakyat kepada Pas kerana rakyat sudah tahu pelaksanaannya adalah untuk kebaikan bersama.

Nik Aziz berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Hari Air Kelantan di Pasar Kok Lanas di sini pagi tadi.

11 comments:

  1. Sengal tul...kan Najib dah kata (JIKA DIBERI MANDAT) x paham ke POK NIK nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama Baghal...mana faham. Dah tu tudoh rasuah...

      Delete
  2. Pok Nik ni tau rasmi dgn letak batu asas jah.Lain2 dia x tau.
    #PERASMIAN MAJLIS AIR BERKARAT KELANTAN#

    ReplyDelete
  3. Pok Nik la hok kuat skali make rasuah dKlate. Tiap bule kerajae bui RM22k rasuah buto masok akaun bank Pok Nik tapi kijo sekaro dop jale. Guano tu?

    ReplyDelete
  4. Terima jelah usaha baik BN tu, janganlah terlalu dikaitkan dengan politik. Untuk takyat Kelantan jugak bukannya untuk orang lain pun.

    ReplyDelete
  5. projek pas lagi beso,projek syurga untuk ahlul pas

    ReplyDelete
  6. Lebuhraya PAs utk ke syurga kan dlm pembinaan...terimalah pulok lebuharaya dunia ni

    ReplyDelete
  7. BN masih ada peluang lagi untuk tidak menunaikan janji janji yang dianggap rasuah olih Pok nik, Janji rasuah ini kalau disalurkan kepada negeri lain akan menjadi sedekah, olih yang demikian adalah diharapkan agar BN menarik balik janji ini takut takut kalau dihulurkan juga akan mendapat dosa...

    ReplyDelete
  8. Bila kerajaan PKR Sselangor janji macam2 pada rakyat masa PRU12 dulu bukan rasuah ker?...memang bukan rasuah sebab tidak ditunaikan....hahahaha

    ReplyDelete
  9. Tua bangkai ni mana reti apa......

    ReplyDelete
  10. ape la tok nik,pok nik kata kene buat sekarang...lol..mcm ne nk buat sekarang,kerajaan negeri ditadbir oleh PAS..jadi tak boleh masuk kawasan yg itabir oleh PAS.

    ReplyDelete