Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, December 4, 2012

Kempen 'Mana Rumah Selangorku' bongkar JANJI MUNAFIK Regim Pakatan Selangor


Sekretariat Orang Muda Selangor (Serang) akan mengedar 150,000 keping topeng sebagai simbolik pelancaran kempen 'Mana Rumah Selangorku'+ (Mask) kepada golongan muda di negeri itu.

Kerajaan Selangor sebelum ini telah menipu apabila mengeluarkan data-data yang bercanggah berkenaan jumlah rumah kos rendah yang kononnya dibina oleh kerajaan negeri.

Sehingga kini, kerajaan negeri masih berdiam diri dan tidak berani untuk mengeluarkan data yang sebenar.

Pengerusinya, Budiman Mohd Zohdi berkata, kempen itu susulan tuntutan penjelasan oleh Serang sebelum ini berhubung jumlah sebenar rumah kos rendah yang dibina kerajaan Selangor sejak memerintah pada 2008.

"Kerajaan negeri nampaknya tidak bersungguh-sungguh menjelaskan persoalan yang dibangkitkan oleh kami, malah penjelasan hanya dibuat Setiausaha Politik Menteri Besar Faekah Husin dan mengulangi kenyataan sama yang dibuat oleh exco sebelum ini," katanya pada sidang akhbar semalam.

Beliau turut mempersoal projek perumahan Skim Pasangan Muda yang diperkenal kerajaan Barisan Nasional (BN) pada 2008 membabitkan pembinaan rumah kembar empat di Seksyen 24 dan status tanah serta projek itu setakat ini.

Beliau berkata, orang muda di Selangor yang memerlukan rumah kos rendah perlu menghubungi Pusat Khidmat Rakyat Barisan Nasional di talian 1300-22-2626 bagi memastikan keperluan perumahan mereka dapat disalur kepada pihak berkenaan untuk tujuan pembelian rumah yang dibina kerajaan Selangor.

 

No comments:

Post a Comment