Minda Hijrah Headline Animator

Sunday, December 23, 2012

[Anjing Pakatan Menipu] Safwan Anang: SMM bukan pembangkang

KEBANGKITAN suara anak muda semakin jelas terserlah sejak pilihan raya umum 2008 dengan menyaksikan ramai pemimpin muda diberi mandat oleh rakyat dalam membuat perubahan kepada landskap politik negara yang perlu menerima pakai pendapat dan memahami kemahuan mereka dalam menentukan hala tuju negara.

Penerimaan rakyat terhadap pemimpin muda tidak dapat disangkal lagi. Ini terbukti apabila golongan mahasiswa kini menjadi pemimpin kecil dalam masyarakat dan akar umbi dalam memberi penerangan kepada rakyat akan politik baru kini mula diperkatakan.

Mahasiswa juga tidak terlepas dalam memikul tanggungjawab ini dalam memastikan rakyat mendapat pilihan terbaik dalam pentadbiran negara menerusi dasar dan polisi yang lebih baik untuk kepentingan rakyat.

Ikuti temu bual Sinar Harian Online bersama Muhammad Safwan Anang, Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) dan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (Bebas) dalam membicarakan calon wakil rakyat yang ditekankan anak muda dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak lama lagi.

http://www.sinarharian.com.my/mobile/wawancara/safwan-anang-smm-bukan-pembangkang-1.114908

No comments:

Post a Comment