Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, August 1, 2012

TERKINI : Rafizi Ramli ditangkap & Didakwa AKTA BAFIA

 
RAFIZI LEMBU RAMLI DITANGKAP DAN DIDAKWA AKTA BAFIA

Dikemaskinikan 11.15 pagi:

Rafizi Ramli dan Johari Mohamad dibenarkan ikat jamin sebanyak RM15 ribu seorang dengan seorang penjamin. Perbicaraan ditetapkan pada 10 September 2012. Rafizi Ramli telah dijamin oleh YB Nik Nazmi. Undang-undang tak kenal siapa... so pembangkang jangan tabur fitnah konon tindakan ini demi cover skandal NFC
or kerja UMNO... ini proses penguatkuasaan undang-undang... 
 
Rafizi dan johari dengan bodohnya telah mendedahkan dokumen yg sepatutnya dirahsiakan di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan 1989 (BAFIA)... Betul pendedahan demi konon nak membongkar skandal... tapi byk cara lain dan paling penting ISLAM tidak mengajar "MATLAMAT MENGHALALKAN CARA" kerana cara haram dan salah tetap HARAM dan SALAH... lu fikir lah sendiri... jangan termakan aje racun fitnah pembangkang


Posting Asal:


Melalui "Tweet" Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli difahamkan telah ditahan oleh pihak polis pukul 7.00 pagi tadi dan kini ditahan di Balai Polis Hulu Kelang. Beliau akan didakwa di Mahkamah Tinggi Shah Alam pukul 10.00 pagi ini. Dua hari lepas, Rafizi Ramli telah dipanggil oleh Bank Negara untuk memberi kenyataan berhubung dakwaan melakukan kesalahan di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan 1989 (BAFIA).
 
Rafizi dilaporkan telah menerima notis tuntutan untuk memberikan keterangan di bawah Seksyen 87(1)(a) Bafia 1989 pada hari berkenaan. Menurut peruntukan Akta tersebut, jika sabit kesalahan, pesalah boleh dijatuhkan hukuman penjara tiga tahun dan denda RM3 juta.

1 comment:

  1. Amboi.. Kata rafizi lembu.. Astaghfirullah.. Macam mana saudara nak minta maaf dengan dia? Dia salah tu, dia salah dengan undang-undang. Dia tak bersalah dengan saudara..

    ReplyDelete