Minda Hijrah Headline Animator

Friday, May 4, 2012

Suara Razlan's @razlanrafii - Malaysia Masih Aman (selepas Bersih 3.0)

Sekalung tahniah di ucapkan kepada Pasukan Polis Diraja Malaysia, Dewan Bandaraya Kualau Lumpur dan semua yang terlibat bagi memastikan perjalanan Bersih kali ini di ibu kota.

 

Saya berada di tengah-tengah ibu kota melihat sendiri apa sangat yang diperjuangkan oleh puak-puak Bersih ini, memang benar ada di antara yang datang hanya mahu melihat tuntukan mereka dipenuhi oleh SPR, tetapi saya melihat mejoriti yang hadir hanya kerana agenda Politik PR.

 

Minggu lepas semasa Debat Ambiga dan Khairy telah membuktikan mereka tidak ada alasan untuk turun ke jalanan untuk berdemo, 7 dari lapan tututan mereka sudah di ambil tindakan, jesteru itu, Ambiga teringa-pinga macam orang Bodoh dihadapan penyokong beliau. Seorang yang jelas Dunggu apabila tidak dapat membalas debat dari Yb Khairy.

 

Apapun, itu tidak mematahkan niat mereka untuk turun ke jalanan seperti yang dirancang. Dari awal lagi kita tahu Road Map Anwar Ibrahim dan juga Pakatan untuk memporak perandakan negara sebelum PRU menjelang tiba.

 

Demo Hapus PTPTN tidak dapat sambutan dan mudah sahaja dipatahkan, yang mana mereka merancang untuk tidur di Dataran sehingga hari ini untuk turut serta dengan Bersih, dua perkara yang jauh perbezaannya dengan langit dan bumi.

 

Itula PR, mereka akan menggunakan apa sahaja untuk melumpurkan nergara hanya mahu memastikan mereka mendapat Putrajaya, tidak kita dari gerakan Aman atau dari gerakan rampas kuasa, ternyata mereka gagal lagi HARI INI.

 

Cuma saya nak nyatakan kepada pihak Peguam Negara, apabila satu undang-undang itu dibuat, saya harap kita boleh laksanakan dengan tulus agar semua rakyat merasa selamat.

 

Semalam satu larangan untuk berkumpul di Dataran sudah dikeluarkan, tangkaplah mereka satu persatu dan dakwa sehingga disabitkan kesalahan. Perundangan adalah untuk dituruti dan perundangan digunakan demi untuk menjaga keselamatan warga Malaysia.

 

Tahniah kepada pihak Polis ,

Tahniah kepada semua jentera UMB yang bertugas untuk keamanan Alam Maya.

Tahniah kepada semua....

 

Cintai Keamanan !

 

Penulis adalah Mohd Razlan Bin Muhammad Rafii, Ketua Pemuda UMNO bahagian Seputeh

 

http://razlans.blogspot.com/

 

 

No comments:

Post a Comment