Minda Hijrah Headline Animator

Monday, May 14, 2012

Bubar Parlimen: Lawak Tak Sedar Diri Dari Azmin Ali

Wah! Bukan main gah bunyinya apabila Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali mencabar Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak segera membubarkan parlimen untuk membolehkan pilihanraya umum dijalankan sesegera mungkin.

Menurut kata Azmin Ali lagi, "Kalau dia (Najib) kata sokongan rakyat kepada Umno semakin kukuh, saya cabar dia umum tarikh pilihan raya esok (hari ini). Pakatan Rakyat (PR) sudah bersedia dari tahun lalu lagi untuk PRU 13".

Katanya lagi PM tak berani bubar parlimen kerana UMNO banyak masalah. Biar betul? Siapa sebenarnya yang sedang bermasalah dengan segala skandal moral, masalah janji dimungkiri dan aiskrim dijilat licin?

Antara sedar atau tidak, Azmin sebenarnya sedang menunjukkan kebodohannya sendiri. Ego tak kena tempat, baghal melampau-lampau.

Baru saja dua tiga bulan lepas, Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim pernah melontarkan idea mahu mengadakan pilihanraya berasingan dengan parlimen. Malah mentor Azmin yang juga Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim juga berkongsi pandangan sama.

Itu baru betul namanya takut berhadapan dengan sokongan rakyat, kerisauan melampau bakal kehilangan kuasa.

Kalau betul pakatan pembangkang khususnya PKR dan PAS dah tak sabar sangat hendak mengharungi musim pilihanraya,... nah... bubarkan sekarang juga DUN Selangor, Kedah, Penang dan Kelantan, tak payah tunggu parlimen bubar.

Ada berani? Takkan cakap berdegar-degar kokok berderai-derai alih-alih tahi yang terpalit pada ekor rupanya tahi sendiri. Bikin malu saja.

5 comments:

  1. assmin,,yg.wajib ko cabar adalah khalid gagap supaya bubar Dun sekarang dan kalau boleh esok pagi...RAKYAT SELANGOR SEDANG BERPESTA UNTUK MENUMBANGKAN FUCKATAN !!!

    gen2felda

    ReplyDelete
  2. Yer benar... kami rakyat CABAR Pakatan Rakyat bubarkan DUN di negeri negeri yang mereka kuasai sekarang. Ada berani ka??? Nak gempak PM konon suruh bubar Parlimen... Kami ada mesej untuk Pakatan Rakyat... kamu semua yang akan TERKUBUR di dalam PRU13 ini nanti.... dan kami rakyat yg meluat dgn kepimpinan kamu yg menjekelkan yang akan kuburkan kamu semua. So...Azmin, Anwar Kit Siang and Guan Eng... be afraid... be very very afraid...

    ReplyDelete
  3. YB JAMBAN, ko tak payah cakap la... makin ko bercakap, makin terbau aiskrim dalam jamban yang penuh dengan taik....

    ReplyDelete
  4. Azmin ni macam ahli politik budak2. Mak suruh bersumpah buat sajalah, mak suruh tinggalkan kawan2 tinggalkan sajalah, mak suruh balik baliklah ke pangkal jalan. Macam ini punya hal nak jadi pemimpin apa? Ini macam cerita kartoon Charlie Chaplin.

    ReplyDelete
  5. Org paling bebal dan ego di abad ini plus anak derhaka!

    ReplyDelete