Minda Hijrah Headline Animator

Friday, March 16, 2012

Pertolongan SYAITAN oleh NIK AZIZ & PAS. Apa kata Al-Quran ?

Pernah banyak kali ditegur oleh saudara kandung sendiri kerana menyatakan bahawa Nik Aziz banyak membawa kesesatan kepada umat Islam terutamanya kepada ahli PAS sendiri.
 
Jika benar bahawa NIk Aziz adalah dari kalangan ulama', adakah wajar baginya untuk 'sanggup mendapat pertolongan SYAITAN demi memusnahkan golongan Islam yang lain?
 
Apabila ditanyakan balik tentang kenyataannya itu, dengan selamba dia menjawab baawa Nabi Sulaiman pon guna pertolongan SYAITAN. Allo Encik Nik Abdul Aziz !!! kamu ingat kamu nabi ke seperti mana ada Ustaz gila istiharkan kenabian kamu ? 
 
Beberapa peringatan Allah tentang SYAITAN yang dinyatakan dalam Al-Quran.
 
1. Surah Nisa' ayat 38 : "Barangsiapa yang mengambil SYAITAN itu menjadi temannya, maka syaitan itu adalah teman yang seburuk-buruknya"
 
2. Surah Al-Baqarah ayat 208 : "Wahai orang-orang yang Beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya dan janganlah kamu turut langkah-langkah SYAITAN"
 
3.  Surah Al-Baqarah ayat 168 : " Janganlah kamu mengikut langkah-langkah SYAITAN, kerana sesungguhnya SYAITAN itu musuh yang nyata (terang-terang) bagimu.
 
4. Surah Al An'aam ayat 121 : " .... dan sesungguhnya SYAITAN-SYAITAN itu membisikan kepada pengikutnya, supaya kamu membantah (menghasut) kamu, dan jika kamu menurut hasutan mereka (untuk menghalalkan yang haram), sesungguhnya kamu tetap menjadi orang musyrik.
 
 
Fikir-fikirkan lah ...Ikut Islam anda selamat, ikut PAS anda sesat !!!
 
 

2 comments:

  1. KOLEKSI FATWA NIK AZIZ
    http://assassincyber.blogspot.com/2012/02/panas-koleksi-fatwa-dan-kenyataan-nik.html

    ReplyDelete
  2. AKU TAK HERAN DENGAN ULAMA BUDAK SEKOR NI...DIA NI MANUSIA YANG SEDIKIT PUN TAK BERMANFAAT UNTUK MANUSIA DAN AGAMA...USIA TUA TETAPI TIADA KEMATANGAN ...PENUH KETOLOLAN.....MALU AKU BERMENTERI BESARKAN MANUSIA SEBEGINI....

    ReplyDelete