Minda Hijrah Headline Animator

Sunday, March 18, 2012

Loji Petronas dibantah hasil hasutan pembangkang

Inilah akibatnya apabila setiap perkara baik yang mahu dilakukan oleh kerajaan mahupun yang GLC dibantah akibat hasutan pembangkang.

Selama ini banyak projek-projek pembangunan dan kilang-kilang  dibuka tanpa bantahan bagi merancakkan ekonomi negara dengan pengambilan pekerja-pekerja tempatan seterusnya memberi kesenangan dan mengubah hidup rakyat Malaysia.

Semua ini tidak berlaku lagi kerana hastuan politik jahat pembangkang yang dibelakang mereka adalah Yahudi. Dan jika ini berterusan, bagaimanakah nasib rakyat Malaysia?

Rakyat bising bila peluang pekerjaaan terhad. Tetapi apabila ada pelaburan sebesar RM20billion oleh Petronas yang diluluskan kerajaan, kenapa bantah? Bukankah selama ini memang banyak kilang-kilang dan loji-loji yang berisiko tinggi dibina hasil perancangan kerajaan demi kesenangan dan kemakmuran rakyat.

Bantahan kepada pembinaan loji Petronas jelas ada unsur politik oleh pembangkang yang mahu mewujudkan kebencian rakyat. Tetapi yang sebilangan kecil sahaja kurang cerdik melihat ini sebagai merugikan.

Bayangkan jika pembangkang mengambil alih kerajaan pusat. Bagaimana ekonomi negara mahu dipacu jika semua projek pembangunan bakal dihentikan demi mendengar suara minoriti.

No comments:

Post a Comment