Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, February 8, 2012

ISU NFC: RAFIZI RAMLI DAH JADI TUKANG TILIK NASIB?

Dakwaan Pengarah Strategik PKR bahawa projek Fidlot Kebangsaan (NFC)) sebagai 'ditakdirkan gagal sejak mula' hanyalah keterangan berunsurkan politik dan boleh dianggap seperti ramalan tukang tilik nasib. Apa yang diungkapkan oleh Rafizi Ramli adalah FITNAH dan tidak betul semata-mata.

Rakyat perlu lihat kebenaran pada projek NFC itu sendiri iaitu IANYA MASIH BERJALAN dan BUKANNYA GAGAL SEPENUHNYA.

Apa yang BENAR ialah NFCorp masih wujud. Apa yang BENAR ialah kerajaan ambil berat teguran Audit Negara dan Pembangkang. Apa yang BENAR ialah NFC adalah projek yang memberi manfaat kepada negara untuk jangka masa panjang supaya kita tidak bergantung kepada daging import dan kawalan harga daging.

Disebalik KEBENARAN yang saya hujahkan, tidak ada satu pun yang diungkit oleh Rafizi Ramli dan Pakatan Pembangkang. Mereka tidak membicarakan isu POKOK tetapi lebih mensensasikan kehidupan keluarga DS Shahrizat Jalil untuk mewujudkan persepsi buruk kepada kerajaan dan parti pemerintah.

Ya! Kita akui ada kelemahan-kelemahan dalam projek NFC. Dan ini diakui oleh kerajaan. Tetapi harus diingat bahawa penambahbaikan yang akan dilakukan boleh membawa projek NFC kembali kepada landasan matlamat penubuhannya (back on track).

Cukuplah Rafizi Ramli menjadi ahli politik dan tidak perlu rasanya dia menjadi tukang tilik nasib separuh masa (part-time).

Rakyat harus berfikiran waras dan terbuka. Jangan terus percaya dengan cerita sensasi Rafizi Ramli dan konco-konconya.

5 comments:

  1. ini isu penyalahgunaan kuasa. cerita nya itu wang milik rakyat. tapi kak jat buat mcm wang itu milik keluarga dia. nk back on track ape lagi admin haihhh.... nk masuk lubang 2 kali?? org yg jatuh lubang 2 kali di tmpat yg sama tu lebih teruk dari BODOH. umno mmg sifatnya begitu ke?..huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. si bengap rafizi ni bahalol cam bini dia fisha-fish gak......

    ReplyDelete
  3. kepada AnonymousFeb 8, 2012 02:14 AM

    kak ijat ke yang uruskan NFCorp? adakah NFCorp dah bangkrap?

    Tolong jawab yer

    ReplyDelete
  4. rocky my- secara jujur. klo kak jat x ada jawatan dlm menteri. agak2 dapat tak loan 250 juta dari kerajaan? nfc mmg x bangkrap lagi. tapi mengikut sejarah perniagaan..jika penyalah gunaan wang secara berleluasa berlaku dalam kewangan syarikat..adakah syarikat itu akan semakin MAJU??? sila jawapppp...... ada otak pakaiii... jgn kerana nama UMNO sanggup mempersendakan otak sendiri. bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahukah kamu bahawa soft loan yang diperolehi ketika DS Shahrizat tiada jawatan kabinet ?

      Delete