Minda Hijrah Headline Animator

Saturday, January 14, 2012

Musang berbulu Ayam dalam BN dan Kerajaan ?

Kita dah lama tahu yang ramai kalangan pemimpin, penyokong dan kakitangan kerajaan yang menjadi barua pembangkang. Dan yang terkini, Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu sendiri yang akui kebenarannya.

Saya dah banyak dengar dan melihat sendiri sikap sambil lewa pemimpin parti dan pegawai tinggi kerajaan dalam isu ini. Contoh terbaik ialah pentadbiran UM dan KPT sendiri.

Golongan Pegawai yang menjadi penyokong kerajaan diANAKTIRIkan seolah2 mereka yang rosakkan imej kerajaan tetapi golongan yang terang dan jelas tidak menyokong kerajaan dan membantu pembangkang dibiarkan berkuasa oleh pentadbiran UM dan KPT.

Kenapa ini berlaku? Kenapa kerajaan biarkan ini berlaku? Bila aduan dibuat, macam2 alasan diberikan. Tetapi kerajaan BN mahu terus memegang tampuk pemerintahan.

Begitu banyak musang berbulu ayam dalam parti dan pentadbiran kerajaan termasuk GLC.

Kepada UMNO dan BN, kalau nak menang buat cara nak menang. Ini nak memang tapi caranya memang nak gali kubur sendiri.

Sekadar pandangan dan luahan hati.

4 comments:

  1. bende ni dah lame dah..tapi najib buat tak tau je..

    ReplyDelete
  2. MCMANA btn....HUHU...http://paneh.blogspot.com/2011/12/najib-ahmad-maslan-sila-pantau-kp-btn.html

    http://paneh.blogspot.com/2011/12/najib-ahmad-maslan-sila-pantau-kp-btn.html

    ReplyDelete
  3. MUsang Maybank-Tengku Zafrul, Musang Petronas Omar Ong, KSN Tan Sri Sidek Hassan sahih nak sabotak Kerajaan tu elok baung sahaja dgn isu SBPA, satu lagu VC UiTM Sahol juga menginiaya dekan dan lecturer pro kerajaan terutama Datuk Ramlah Adam- bila nak buang si Sahol ni?

    ReplyDelete
  4. Memang ramai musang dalam jabatan kerajaan,masaalahnya ialah sekarang penjawat awam menguasai politik, bukan politik menguasai kerajaan....orang politik kerjanya bersorak dan berjuang mempertahankan maruah bangsa, mempertahankan kuasa yang ada,akhirnya untuk kesenangan penjawat awam...pembayar cukai. ...kerjanya bayar membabi buta...cukup haul penjawat awam mintak naik gaji..setahun lagi. ...ulang semula...ada kuasa tak menguatkan kuasa....kita orang politik asyik takut hilang undi aje...sampai bila.? Semua Menteri BN bila orang pembangkang acah kelamkabut ayam, tapi bila orang UMNO datang banyak alasan bersilat je,PAYUTNYA PENYOKONG TEGAR NI LAH YANG PATUT DIBANTU...yang ni lah yang akan lari.........ya DSNajib

    ReplyDelete