Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, November 10, 2011

Kakitangan Awam - Sentimen Perkauman Tony PuaKa dan DAP

MB PAS Kedah dan MB PKR Selangor menolak mentah-mentah idea bangang Tony Pua yang cuba membangkitkan sentimen perkauman dengan cadangan untuk mengurangkan kakitangan awam.
 
Semalam satu sidang akhbar telah diadakan di Parlimen oleh Nurul Izzah dan Dr Dzulfili Ahmad yang memberi jaminan bahawa nasib kakitangan awam terjamin jika pembangang ambil alih kuasa.
 
Apa sebenarnya yang berlaku ? Kebanyakan berpendapat bahawa Tony Pua dan chauvinis DAP cuba memainkan sentimen perkauman untuk meraih sokongan pengundi cina. Manakala penafian oleh rakan mereka dari PAS dan sosialis PKR pula dilihat sebagai menenangkan hati dan perasaan pengundi Melayu yang merupakan majoriti kakitangan awam.
 
Ini permainan politik bahaya. DAP yang merupakan kuasa besar dalam Pakatan Pembangkang sudah tentu mempunyai pengaruh yang cukup besar dalam petabiran kerajaan jika mereka berjaya meraih kuasa.
 
Percaya lah ! Undi anda kepada PAS dan PKR buat masa ini hanya akan menabur pasir ke periuk nasi sendiri.
 
DAP tidak akan senang selagi orang Melayu terus memegang kuasa politik di Malaysia.

2 comments:

  1. Kita tengok dulu dap bertanding berapa kerusi nanti. Pkr n pas tak campur bro. Adakah kenyataan tony itu pandangan dap atau hanya pendapat beliau saja. Tak mungkin dap akan dominan. Pas dan pkr ada. Jgn takut. Dap hanya mau ganti mca.

    ReplyDelete
  2. Minta pemimpin dtg turun ke pejabat kerajaan dan akan tahu berapa banyak kerugian yg dibuat dalam satu hari.

    ReplyDelete