Minda Hijrah Headline Animator

Friday, September 23, 2011

Mansuh PPSMI - Langkah ke belakang dan mundurkan bangsa Melayu

Ntah kenapa pentadbiran kerajaan sekarang tidak dapat melihat bahawa PPSMI adalah satu langkah mewujudkan masyarakat yang lebih berilmu untuk masa depan terutamanya dikalangan orang Melayu. Lebih menyedihkan lagi apabila golongan yang menentang duduk bersama pembangkang dan kerajaan TUNDUK kepada desakan mereka.
 
Prof Diraja Ungku Aziz yang kuat menentang PPSMI juga jenis individu yang tak sedar diri. Anaknya yang juga Gabenor Bank Negara sekarang pernah bersekolah di Assuntha yang mana Bahasa Inggeris menjadi keutamaan dan hasilnya boleh dilihat sekarang. Malah Zeti berjaya menduduki jawatan penting dan penguasan ilmu yang cukup baik.
 
Adakah Ungku Aziz tidak mahu melihat lebih ramai Zeti Akhtar wujud dikalangan bangsa Melayu? Anak kamu boleh kamu pentingkan penguasan ilmu dalan bahasa Inggeris sampai dah tak mau cakap bahasa mMelayu tetapi anak orang Melayu lain kamu persetankan.
 
Sudah banyak perkara telah kerajaan mahu mansuhkan termasuk PPSMI dan ISA hasil desakan pihak kolot yang menggunakan pembangkang dan media-media alat Yahudi seperti Malaysiakini. Individu seperti Ambiga dan Namewee menjadi perhatian kerajaan tetapi isu PPSMI dibakulsampahkan.
 
Mungkin sudah sampai masa kerajaan dan parti pemerintah mendengar dan laksanakan apa yang dimahukan oleh penyokong mereka sendiri !!!!

1 comment:

  1. Ungku Aziz atau A Samad Said bro? Aku pun confuse.
    Najib mana la nak ikut penyokong, dia lebih dahulu kan pembangkang dari kita, dasar pengecut, orang takut bini tak layak jadi pemimpin.

    ReplyDelete