Minda Hijrah Headline Animator

Monday, September 5, 2011

Komunis bunuh Polis Melayu di Bukit Kepong adalah wira negara ?

Mendengar sendiri ceramah PAS oleh Mat Sabu di youtube yang memperlekehkan Polis Melayu di Bukit Kepong sebagai barua British dan mengiktiraf Komunis yang membunuh dan menyerang Balai Polis berkenaan pada tahun 1950 - saya terfikir bahawa sudah tentu pemimpin dan penyokong PAS akan menentang kenyataan Mat Sabu.
 
Namun semuanya tidak berlaku. Melihat komen-komen di laman sosial FB dan Twitter serta komen2 di Malaysiakini, ternyata kebenci politik melampau mengatasi segala isu. Penyokong PAS tetap mempertahankan kenyataan gila Mat Sabu dan yang lebih malang lagi mereka lebih gila dan berkhayal mengeluarkan pandangan yang berbaur hasutan dan menghina pengorbanan anggota Polis Melayu yang terkorban.
 
Lebih teruk dan gila , ada yang menyamakan penentangan komunis terhadap British adalah sama seperti penentangan Tok Janggut terhadap British. Nampaknya, penyokong PAS yang selama ini dikhayalkan dengan janji Syurga masih tidak berubah. Komen dan pandangan sedemikian rupa cukup tidak rasional semata-mata kebencian politik terhadap golongan seagama yang bukan dari jemaah mereka.
 
Jika masyarakat dan golongan muda Malaysia amnya dan Melayu khususnya terus diracuni dengan pemikiran gila Mat Sabu dan para lembu-lembunya, tidak mustahil agenda Yahudi utk menjatuhkan kerajaan Islam Malaysia akan berjaya. Yang lebih malang, kemana arah bangsa kita jika komunis sudah diangkat sebagai Wira Negara.

3 comments:

  1. errr lepas ni sape2 yg tembak kepala mat sabu pun akan dianggap wira negara he he amacam mat sabu ada bran kah kah nko tengok bro mat sabu sdg berkokok heboh 1 malaya tp ramai yg tak sedar ekor mat sabu bergelumang dengan taik DAPig khakkkk thuiiii

    ReplyDelete
  2. Mat Sabu wajar diheret ke mahkamah dgn undang2 yg sedia ada- hasutan melampau yang merosakkan pemikiran anak2 muda

    ReplyDelete
  3. aku sanggup...!!! agi idup agi ngalaban...pantang undur sebelum menyerah pada pengkhianat negara mcm dia tue...!!!

    ReplyDelete