Minda Hijrah Headline Animator

Monday, September 5, 2011

Apabila Tok Nek mereka tak dibunuh Komunis, Barua Siswa anggap isu Mat Sabu itu kecil

Malaysiakini sekali lagi menjadi landasan utk barua-barua Yahudi menyebarkan fahaman songsang mereka. Kali ini, sekumpulan kecil mahasiswa yang menggunakan nama Solidaritis Mahasiswa Malaysia (SMMs), entah mana muncul mendakwa 'Siswa anggap kenyataan Mat Sabu isu kecil" - dengan mudah cuba mengsongsangkan pemikiran anak muda utk terima bahawa perjuangan komunis benar2 perjuang kemerdekaaan dan wira negara.
 
Ini lah akibatnya apabila ada orang Melayu dah terlalu liberal dan lupa sejarah yang Tok Nek Moyang kita pertaruhkan nyawa utk kemerdekaan dan demi kesejahteraan kehidupan rakyat Malaysia hari ini. Apabila munculnya barua Yahudi dan komunis dari PAS yang mempersetankan 14 nyawa Polis Melayu yang berani mempertahankan kedudukan mereka dari ratusan pengganas komunis, maka muncul pula anak - anak didik dari kalangan orang Melayu sendiri seperti Presiden SMMs yang lupa diri kerana mempercayai idelisme komunis dan hasutan pemimpin pembangkang.
 
Bayangkan kenyataan-kenyataan pembelaan terhadap Mat Sabu seperti  perjuangan pengganas Komunis menentang British disamakan dengan perjuangan Tok Janggut menentang penjajah British. Sudah la zaman berbeza dan faktor penentangan juga berbeza. Apa punya bodoh kumpulan Melayu yang mendewakan Mat Sabu yang terang dan jelas sokong Komunis dan bersahabat baik dengan chauvinis DAP.
 
Matlamat menghalalkan cara - itulah yang mereka gunapakai semata-mata demi kuasa politik.

2 comments:

  1. ideologi mana yg dibawa SMMs ni? x kenang dek untung bila lahir selepas merdeka semue nye harmoni.. xde huru hara mcm zaman dulu..

    ReplyDelete
  2. itu lah sis .. depa tak sedar dek untung ...termakan hasutan yang tidak rasional,,, inilah perkara yang amat malang bg generasi muda hari ini

    ReplyDelete