Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, August 24, 2011

Surat Terbuka untuk Nelson Mandela - Rakyat Malaysia mohon maaf

Salam sejahtera kepada Tuan Nelson Mandela,
 
Semoga Tuan berada dalam keadaan yang sihat bersama keluarga.
 
Majoriti rakyat Malaysia mengenali Tuan sebagai simbol pemimpin dunia yang berani dalam perjuangan menentang regim Aparteid dan menolak penindasan kaum. Tuan menjadi sumber inspirasi kepada masyarakat dunia dan pasti menjadi sebutan sepanjang zaman.
 
Tujuan surat terbuka ini ditulis adalah untuk memohon maaf diatas kebiadapan pemimpin pembangkang yang menyamakan kedudukan Ketua mereka, Anwar Ibrahim dengan Tuan berkaitan kes mahkamah yang sedang beliau hadapi.  Ini adalah sesuatu yang amat memalukan dan rakyat Malaysia langsung tidak mengiktiraf persamaan yang dibuat terhadap Tuan.
 
Tuan Mandela,
 
Untuk pengetahuan Tuan, walaupun Anwar Ibrahim memilih untuk memberi kenyataan dari kandang tertuduh, tetapi beliau juga didakwa mencipta rekod sebagai kes penangguhan perbicaraan paling tinggi dalam sejarah Malaysia. Pelbagai helah dilakukan termasuk cubaan beberapa kali melucutkan hakim yang menjalankan perbicaraan.
 
Sudah tentu menyamakan kedudukan Anwar dan Tuan adalah satu penghinaan tetapi percaya lah hanya sedikit sahaja yang menyokong kenyataan songsang mereka itu.
 
Rakyat Malaysia percaya bahawa Tuan adalah simbol perpaduan di Afrika sedangkan Anwar Ibrahim adalah simbol pepecahan di Malaysia demi mencapai matlamatnya untuk menjadi Perdana Menteri pada 16 September yang belum muncul lagi.
 
Sekali lagi, kami rakyat Malaysia memohon jutaan kemaafan. Keamanan dan kemakmuran negara akan kami pertahankan,
 
Sekian. Terima Kasih
 
Malaysia Boleh !
 
 

3 comments:

  1. sumbat cepat si anuar dlm sungai buluh..kang habis huru hara negara...

    ReplyDelete
  2. Loya aku dengar Anuar samakan perjuangannya dengan Nelson Mandela!! Jarak macam Kerak Buni dengan Langit. Apakah layaknya Anuar disamakan dengan Pemimpin dari Afrika itu?? Kalau samakan dengan Pemimpin Yahudi boleh leeee

    ReplyDelete
  3. mana sama nuar dgn mendela...byk bezanya..satu suka jubur satu bela nasib bangsa dia..ni nak pecahkan bangsa sendiri...jahanamkan king jubur...

    ReplyDelete