Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, August 9, 2011

Bonus 1/2 Bulan Gaji Kakitangan Kerajaan - Bersyukurlah

1. Pihak Kerajaan mengumumkan pemberian bonus 1/2 bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 sebagai menghargai sumbangan kakitangan kerajaan.
 
2. Kerajaan juga bersetuju utk memberi bonus RM500 kepada pesara kerajaan.
 
3. Sudah tentu majoriti kakitangan awam bersyukur dgn pemberian bonus ini utk persiapan menyambut Aidilfitri ketika kos sara hidup yang semakin meningkat.
 
4. Sudah tentu ada kalangan kakitangan awam yang tidak reti bersyukur dan menjadi barua komunis menjaja cerita bahawa pemberian bonus ini semata-mata utk meraih undi bagi PRU13. Ini memang kerja Pakatan Pembangkang yang hanya pandai bercakap dan mempolitikkan semua isu 24 jam sehari.
 
5. Bagai melepaskan anjing yang tersepit, kebencian melampau mereka kepada kerajaan banyak memberi kesan buruk termasuk amalan rasuah tetapi mereka tetap mahu makan gaji dengan majikan yang sangat dibenci.
 
6. Bersyukurlah .. sebab ada ramai kalangan mereka yang bukan dari penjawat awam, bekerja sendiri atau makan gaji masih gagah mengharungi kehidupan dan kepayahan hidup dengan redha terhadap apa sahaja rezeki yang Allah berikan. 

No comments:

Post a Comment