Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, June 2, 2011

Biasiswa JPA-IPTS - 3 Melayu, 1 Sarawak, 0 Sabah, 71 Cina, 11 India

Lihat fakta yang dibentang oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri. Seramai 3 Melayu, 71 Cina, 11 India dan 1 Bumiputra Sarawak yang dapat biasiswa JPA untuk belanja di IPTS.

Itupun CHAUVINIS DAP dan MCA nak bising dalam isu pemberian BIASISWA JPA. Tambahan pula disokong oleh Melayu Sosialis PKR dan Pak Haji PAS.

Sekarang pun Biasiswa JPA ke luar negeri, orang Melayu hanya tinggal sekitar 60% padahal dulu hampir 90%.

Memang patut Kabinet kaji semula pemberian Biasiswa JPA sebab kenapa hanya 3 orang Melayu, 1 orang bumiputra Sarawak dan TIADA dari bumi Sabah dapat biasiswa JPA-IPTS ?

Kalau kuasa memerintah dapat di tangan Chauvinis dan Sosialis ini, ntah apa nak jadi dengan nasib orang Melayu ....

Padan muka orang Melayu !!!


Petikan Malaysiakini.

Seramai 86 pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia yang sebelum ini gagal mendapatkan tempat di universiti luar negara akan kini ditawarkan peluang melanjutkan pelajaran mengikut program berkembar di universiti tempatan swasta dengan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).
Beliau berkata pelajar berkenaan, yang terdiri daripada tiga Melayu, 71 Cina, 11 India dan seorang Bumiputera Sarawak, akan ditempatkan di bebebapa IPTS antaranya Universiti Perubatan Antarabangsa, Monash University Malaysia, Universiti Teknologi Petronas dan Universiti Multimedia Malaysia.

4 comments:

  1. jgn bagi muka kat cina ngan india

    ReplyDelete
  2. mereka dah berkuasa nanti akan simbah asid kat muka melayu mcm jd kt cheras and bakar melayu kat banting

    ReplyDelete
  3. renungkn kenapa bilangan melayu bkurang.cuba jgn salahkan bangsa lain.

    ReplyDelete
  4. janganlah kaum yang nak dihukum sebaliknya lihatlah betapa pemberian bisiswa ini telah dipolitikkan untuk menagih undi akan datang dari kaum tertentu.. bila mereka ditawarkan dengan wang seperti biasiswa tentulah mereka akan ambil malah sesiapa sahaja tetap akan menerimanya.. duit bah itu ! namun mereka ini tidak melihat kepada implikasi semasa terutama kaum bumiputra yang merasakan tertindas walau pun itu hanyalah dari persepsi UMNO semata-mata, nah tepuk dada tanya selera.. jgn suka termakan budi yang tak seberapa.. fikirkan nasib agama dan anak bangsa jangka panjang.. jom tukar kerajaan...

    ReplyDelete