Minda Hijrah Headline Animator

Friday, June 17, 2011

Bersih 2.0 - Ambiga Rancang - Anwar Sokong - Mat Sabu & PAS Jayakan

3 watak penting yang memainkan peranan penting untuk memastikan Demonstrasi Jalanan Bersih tetap diteruskan. Yang paling mencuri tumpuan sudah tentu Pengerusi Bersih Datuk Ambiga, bekas Pengerusi Majlis Peguam.

Ambiga terkenal dan mencipta nama kerana perjuangannya mendapatkan hak kebebasan beragama di Malaysia termasuk kes murtad yang terhangat di pasaran, Lina Joy - Dan kini Parti Islam Semalaysia PAS menyokong kepimpinan Ambiga dalam demontrasi Bersih.

Anwar Ibrahim yang semakin kehilangan sokongan mahu rakyat Malaysia mengalihkan tumpuan terhadap kes LIWAT II yang mana dia akan membela diri terhadap pertuduhan yang dikenakan. Pembelaan Anwar Ibrahim akan tertumpu kepada satu perkara - ALIBI - dan isterinya yang juga Presiden PKR DS Wan Azizah sudah pasti menjadi tumpuan.

Mat Sabu yang baru memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS mempunyai misi yang perlu ditunaikan selepas rakan2nya dari DAP & PKR memberi sokongan penuh ketika kempen pemilihan iaitu memastikan mobilisasi jentera dan penyokong PAS turun ke jalan raya untuk demonstrasi Bersih atas nama protes terhadap SPR. Mat Sabu juga mengabui pandangan hati penyokong PAS dengan mem'bersih'kan Pengerusi Bersih, Ambiga,



 
Politik PAS semakin liberal dan lebih terbuka sejak menyertai Pakatan Rakyat.

Datuk Ambiga pendokong IFC dan kes Murtad Lina Joy kini memimpin PAS dalam demonstrasi Bersih 9 Julai nanti.

PAS 4 All !!!

2 comments:

  1. dan dimana KJ dalam senario itu ?

    ReplyDelete
  2. ammmbiga depan ada jalan..amat sabu kasi sapu dr blakang jalan depan ada hamtam..anu-war ada syok juga tengok terus hamtam depan blakang..ini sume brapa punya bangang..tp ada skit heran brapa ramai melayu ada banyak bangang ada bikin kecoh melayu punya tpt cari makan..pigi la sana bukit bintang haaaa ammmbiga hitam jd legam..amat sabu lari lintang pukang..anu-war dulu ada skit mata lebam he he

    ReplyDelete