Minda Hijrah Headline Animator

Monday, December 27, 2010

TERKINI : Tan Sri Isa Samad diumumkan Pengerusi Felda.

Spekulasi perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Felda akhirnya terjawab apabila beliau disahkankan sebagai Pengerusi Felda berkuatkuasa 1 Januari 2011 melalui satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri. Diharapkan Tan Sri Isa mampu membawa kejayaan kepada Felda.



Jasa Tan Sri Yusoff Noor juga wajar dikenang. Beliau telah banyak membawa perubahan dalam Felda terutamanya membawa Felda terkenal di peringkat antarabangsa dan mengharungi saat getir termasuk serangan dari pembangkang sehinggakan Felda diistiharkan BANGKRAP oleh pembangkang.

Berita pengesahan dipetik dari Utusan Online.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1227&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_06.htm

27/12/2010 1:18pm

KUALA LUMPUR 27 Dis. – Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) berkuat kuasa pada 1 Jan 2011.
Menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri hari ini, pelantikan itu dibuat berdasarkan keyakinan kerajaan terhadap kemampuan Mohd Isa untuk memberi perkhidmatan yang cemerlang dan efektif.
Mohd Isa menggantikan Tan Sri Dr Mohd Yusoff Noor yang dilantik sebagai Penasihat kepada Menteri yang bertanggungjawab ke atas FELDA.
Pelantikan ini berkuatkuasa pada 1 Jan 2011.
Menurut kenyataan itu, Perdana Menteri mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada Mohd Yusoff di atas perkhidmatan beliau menerajui Felda bermula dari 1 Julai 2001 hingga 31 Disember 2010. – Bernama

No comments:

Post a Comment