Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, May 23, 2013

Polis tahan Tian Chua, Haris dan Tamrin


Polis hari ini menahan Ahli Parlimen Batu Tian Chua, aktivis pertubuhan bukan kerajaa Asalkan Bukan Umno (ABU) Haris Ibrahim dan bekas ahli parlimen Batu Berendam yang juga ahli PAS Tamrin Ghafar dalam tiga operasi berasingan.
Penahanan mereka dipercayai berhubung kait dengan perhimpunan untuk membantah dakwaan penipuan pilihan raya pada Sabtu ini.
 
Tian Chua dalam tulisannya di Twitter dipetik sebagai berkata beliau ditahan sejurus sebelum melepasi pemeriksaan keselamatan di lapangan terbang LCCT kira-kira tengahari.
 
"Sekarang saya dibawa dalam kenderaan polis (menuju) Balai Polis Jinjang," katanya.
 
Menurutnya lagi, polis menahannya berhubung siasatan mengikut Akta Hasutan 1948.

 
Turut ditahan adalah Tamrin Gafar yang juga menjadi jurucakap dalam forum 13 Mei tempoh hari. Tamrin ditahan di sekitar Bangsar dan dibawa ke Balai Polis Jinjang.
 
Sementara itu, Setiausaha Agung PSM S Arutchelvan dalam satu mesej di Facebook pula berkata Haris ditahan oleh lima orang anggota polis ketika sedang makan tengahari di Segambut.
 
Haris pagi ini hadir di bangunan kompleks mahkamah Kuala Lumpur bagi memberi sokongan kepada aktivis pelajar Adam Adli yang dituduh mengikut Akta Hasutan.

9 comments:

  1. Alhamdulillah...selepas ni amanlah negara tercinta ini..

    ReplyDelete
  2. INI KALI LAH.....

    ReplyDelete
  3. Tahniah. Bertindak segera sebelum semuanya punah ranah disebebkan dua/tiga segelintir yang mahu menimbulkan huruhara senegara.

    Bertindak sebelum semua menjadi bubur

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah moga2 dajjal2 berkepala manusia dihukum berat. Pastikan negara aman dan damai spt dulu.. SYABAS KDN dn PDRM!

    ReplyDelete
  5. Kepala DAJAL belum kena cekup mana boleh Selamat......

    ReplyDelete
  6. JANGAN LUPA BABI (Bapak Anwar Bin Ibrahim) dan lim Kit Sial. TANGKAP MEREKA JUGA. PENJARAKAN MEREKA SAMPAI MAMPOS DALAM JEL.

    ReplyDelete
  7. Tuan KDN, kalau Tamrin tu tak payah tangkap . Buat habis beras saja bagi dia makan di lokap. He is a spent force, without his father he is nothing.

    ReplyDelete
  8. Sudah benci dah tengok muka Komunis ni nak cari publiciti murah tangkap Si MaoTzeTong(LIM Family)juga,kamu tak layak jadi Malaysian

    ReplyDelete
  9. INI KALI LAH !!! DAH LAMA DAH....MENUNGGU UNTUK DIHAPUSKAN PERANGAI BURUK, KEBIADAPAN, TIDAK HORMAT UNDANG-UNDANG, DAN BANYAK LAGI,

    ReplyDelete