Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, May 16, 2013

GAGAL ke PUTRAJAYA, Rakyat Tuntut Anwar Ibrahim Bertaubat & Undur Politik



Satu ketika dahulu, Pengerusi DAP Karpal Singh pernah meminta supaya Anwar Ibrahim bertaubat kerana menyusahkan rakyat. Nampak gaya, dia masih enggan bertaubat lagi. Rakyat diheret ke kancah politik kotor. 

Janji untuk undur dari politik TIDAK ditunaikan selepas pakatan pembangkang GAGAL mengambil tampuk pemerintahan dari Barisan Nasional. 

Ketika Anwar Ibrahim dan regim PKR melalak seluruh negara dengan fitnah dan pembohongan kononnya PRU13 adalah tipu, kerajaan DAP Penang, PAS Kelantan dan PKR Selangor tetap membentuk kerajaan negeri. Adakah ini satu penipuan SPR juga ?

Apakah pilihanraya hanya adil apabila Lim Guan Eng, Khalid Ibrahim dan Ahmad Yakob angkat sumpah jadi ketua kerajaan Negeri dan PRU13 tidak adil apabila Anwar Ibrahim gagal menjadi Perdana Menteri ?

Cukuplah Anwar dan PKR menyiksa rakyat dan penyokong mereka. Dewan Ulama' PAS sendiri menerima keputusan PRU 13 dengan berlapang dada. 

Ini adalah masa kerajaan buat kerja mereka dan rakyat cari makan !


2 comments:

  1. IMAM ASY-SYAUKANI RAHIMAHULLAH (WAFAT:1250H) MEMBERI AMARAN DENGAN MENYATAKAN:

    ويؤدب من يثبط عنه" فالواجب دفعه عن هذا التثبيط فإن كف وإلا كان مستحقا لتغليظ العقوبة والحيلولة بينه وبين من صار يسعى لديه بالتثبيط بحبس أو غيره لأنه مرتكب لمحرم عظيم وساع في إثارة فتنة تراق بسببها الدماء وتهتك عندها الحرم وفي هذا التثبيط نزع ليده من طاعة الإمام

    “Orang yang melakukan provokasi dan kekacauan (membakar emosi rakyat) untuk membenci pemerintah, mereka wajib diberi hukuman, maka yang diwajibkan adalah menghentikan perbuatannya (agar tidak timbul kekacauan). Jika mereka tidak juga berhenti dari melakukan kekacauan (provokasi tersebut), maka mereka berhak mendapat hukuman yang berat dan dipisahkan daripada orang-orang yang mereka provokasikan, sama ada dengan cara dipenjara atau selainnya.

    Ini adalah kerana mereka telah melakukan suatu perkara yang sangat-sangat diharamkan dan dalam masa yang sama telah berusaha menebar fitnah yang berpotensi mengakibatkan pertumpahan darah serta mencemarkan kehormatan yang menodai harga diri. Provokasi seperti inilah yang menyebabkan seseorang keluar dari ketaatan terhadap pemerintah.”

    (asy-Syaukani, as-Sailul Jarrar, 1/942 – Maktabah Syamilah)

    ReplyDelete
  2. orang ini sytan bahaya........membakar emosi rakyat.....bahaya
    melakukan kekacauan....bahaya......kerajaan takpayak tolak ansur ......
    perlu bertindak .....orang ini dahinay bahaya sytan........
    Anwar Ibrahim takakan menjadi Perdana Menteri selama hayat nya ..bahaya

    ReplyDelete