Minda Hijrah Headline Animator

Friday, May 17, 2013

Anjur Himpunan HARAM, Nik Nazmi didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman



ADUN PKR Seri Setia penggal kedua Nik Nazmi Nik Ahmad didakwa di bawah Akta Perhimpunan Aman (PAA) hari ini kerana gagal memberi notis 10 hari kepada polis sebelum menganjurkan perhimpunan pembangkang 8 Mei lalu.
Beliau bertanggungjawab sebagai penganjur yang didakwa telah melakukan kesalahan pada hari berkenaan di Stadium Kelana Jaya.
 
Nik Nazmi walau bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas tuduhan di hadapan hakim Mahkamah Sesyen Petaling Jaya Rohana Ayub dan dibebaskan dengan ikat jamin.
 
Kesalahan di bawah Seksyen 9(1) PAA yang membawa hukuman denda sehingga RM10,000 jika sabit kesalahan, dan Nik Nazmi boleh hilang kelayakan sebagai wakil rakyat jika didenda melebihi RM2,000.
 
 
Sementara itu Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli dalam satu kenyataan berkata pembangkang akan meneruskan perhimpunan di Kedah, Terengganu, Melaka dan Negeri Sembilan walaupun mendapat kecaman pelbagai pihak.
 
Ahli Parlimen Pandan penggal pertama itu mendakwa semua perhimpunan yang dianggap sebagai simbolik bantahan rakyat  erhadap ketelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)  setakat ini berlangsung dengan aman.
 
Setakat ini pihak pembangkang belum mengemukakan sebarang bukti terhadap tuduhan yang dilemparkan kepada SPR mendakwa berlaku penipuan dalam pilihan raya umum yang berlangsung 5 Mei lalu.

5 comments:

  1. BODOH BAHLOL BONGOK AND BANGANG

    ReplyDelete
  2. Percaya lah , dia akan terbebas atas kesilapan teknikal , oooppph.. bukan kerana pihak berkuasa memberi muka kerana beliau seorang yb pakatan rakyat yang sangat-sanagt berbisa hingga kerajaan takut dan tunduk kepada nya malah mahkamah pun sanggup melepas bebas tanpa cukup bukti.

    Tak percaya ... tunggu sja hari penentuan..

    ReplyDelete
  3. PADAN MUKA KAU MELAYU YG BANGSAT TAHAP DEWA !! KAU INGAT BANGSA BABIHUTAN DRP KAUM KOMUNISIAL NI AKAN BERSAMA DGN KAU DI WAKTU KAU SUSAH ??? JGN HARAP... SELAGI CINA NI ADALAH PRODUCT SEKOLAH VERNASEKULAR CINA RACIS KOMUNISIAL, SELAGI TU MALAYSIA TAKKAN ADA NATIONAL INTERGRATION. SKRG SIAPA PALING RACIS ??? MANA MUKA2 CINA BAHALOL YANG NAK SOKONG KAU ??? DIORG SEMUA SKRG DEKAT RUMAH SEDANG MENIKMATI BABI GORENG, BABI MASAK KICAP, BABI SAMBAL DAN BABI CiCAH dgn TAIK BABI !!!

    ReplyDelete
  4. bapok gilo...macam tu nak memimpin..malu laa bapok gilo..

    ReplyDelete
  5. bongok bongok pemimpin pkr, muka macam sial nak buat lagi perhimpunan haram jadah, menyusahkan org lain.... kau org akan rasa puas lepas jadi binatang agaknya... (drp pepatah arab.... "manusia takkan berasa puas hati selagi ia tak menjadi binatang")semoga tujuan perhimpunan haram jadah GAGAL GAGAL GAGAL sebab SIAL SIAL SIAL

    ReplyDelete