Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, April 9, 2013

[PKR Lembu DAP] Yusmadi Jadi Mangsa Politik Diktator Lim Guan Eng & DAP




Pengumuman calon baru PKR, untuk kerusi Balik Pulau yang dibuat oleh ketua pembangkang, Anwar Ibrahim baru-baru ini bukanlah merupakan satu perkara yang memeranjatkan. Ini kerana rata-rata pencacai dan penyokong PKR di Pulau Pinang telah lama merasai bahawa penyandang bagi kerusi tersebut Yusmadi Yusoff akan digugurkan.

Ia ekoran dari ‘perang dingin’ di antara Yusmadi dengan pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang yang telah berlarutan sejak sekian lama, kerana sering mengkritik dasar-dasar yang diperkenalkan oleh diktator yang bernama Lim Guan Eng.

Kelantangan anak muda yang juga merupakan seorang peguam itu yang kerap melemparkan kritikan terhadapan kepimpinan Guan Eng sebelum ini dikatakan sebagai punca utama tidak dipilih semula sebagai calon. 

Namun secara dasarnya, tiada apa yang perlu dihairankan, kerana Setiausaha DAP itu sebelum ini memang diakui sebagai pemerintah kuku besi ala diktator. Inilah demokrasi ala Pakatan Rakyat, dipimpin oleh diktator!

Disebabkan itu, DAP dikatakan telah mendesak Anwar agar menggugurkan Yusmadi dari terus mempertahankan kerusi tersebut atas alasan sekiranya pakatan mahu mengekalkan kemenangan di kawasan berkenaan. Lebih malang lagi, kegagalan Yusmadi untuk mendapatkan lesen memandu, dikatakan turut dijadikan alasan dalam menyakinkan Anwar. Kah Kah Kah!

Malah ketika menjawab soalan pengikutnya di laman sosial Twitter mengenai alasan beliau tidak bertanding, Yusmadi secara berseloroh menjawab, "Setakat ini alasan yang saya ada dan mampu jawab ialah nak ambil lesen kereta yg masih saya gagal dapat."


Tidak cukup dengan itu, ada desas-desus yang mengatakan Naib Presiden PKR, Fuziah Salleh yang juga MP Kuantan antara orang yang kuat berbisik kat telinga Anwar untuk menggugurkan anak jati Balik Pulau itu. Kesian Yusmadi jadi mangsa.

Selain itu Yusmadi turut mengesahkan bahawa beliau tidak dicalonkan di mana-mana kerusi sama ada peringkat Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN). Maka untuk mengambil hati Yusmadi yang terguris, Anwar memaklumkan Yusmadi akan beralih tugas di bahagian sekretariat parti itu agar dapat memainkan peranan yang lebih besar, ‘Coffee Boy’ yang baru barangkali.

Muka baru yang mendapat perkenan Anwar dan DAP ialah Muhammad Bakhtiar Wan Chik yang berasal dari Teluk Kumbar @ orang luar, merupakan seorang Ahli Majlis MPPP dari PKR. Baktiar yang juga merupakan Pengurus Sumber Manusia di Linear Semiconductor Sdn Bhd sebuah kilang di Bayan Baru adalah merupakan aktivis JIM (Pertubuhan Jemaah Islahdan) PKR sejak zaman era reformasi. 

Kesimpulannya PKR ini hanya merupakan parti sampah bagi DAP, kerana mereka percaya parti ultra kiasu itu adalah dominan dan berhak untuk menentukan siapa naik dan siapa turun walaupun melibatkan parti sekutu. Hakikatnya Anwar tidaklah sehebat seperti yang digambarkan oleh geng pencacai, kerana realitinya dia tidak ubah seperti ‘lembu yang dicucuk hidungnya .

Kalau tak percaya, cuba tanya Pengerusi DAP Pusat, Karpal Singh yang juga merupakan penasihat dan peguam bela Anwar dalam kes-kes yang melibatkan salah laku moralnya. Kegagalan menurut semua kehendak DAP boleh menyebabkan rahsia peribadinya terlepas untuk pengetahuan umum.

5 comments:

  1. Hmm... Korang takde rasa pelik ke setiap orang muda yang ada kena-mengena denga PKR/Anwar mesti jenis Mat Jambu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..make sense..make sense..coffee boy??

      Delete
  2. Abang bn i janda anak 2 student uia saje nak tau apa rasia anwar dalam gegaman kapal singh i tak tau la sorry ye

    ReplyDelete
  3. calon parlimen Balik Pulau Bakhtiar tu xmengundi dlm kawasan Balik Pulau pun...mengundi kwsn Bayan Baru..

    ReplyDelete
  4. nasib lah, dsai tu saorang yang rhetoric , idealistic and trying to be a perfect man. he is not and those younger generations are too engrossed with his rhetoric speech. I had enough of it since my U days and today we the older generation is fed up with it.He is nothing no brains and only a parrot that twist and turn the facts to suite the situation i.e. infront of the Malays different , infront of the Chinese different while infront of the Indian different. So the final answer is NO to his party and associates.

    ReplyDelete