Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, March 7, 2013

Lahad Datu - PAS salahkan BN Juga kata Hadi Boroi

Presiden PAS bersiap sedia ke Lahad Datu ?


Selepas lebih enam puluh tahun ditubuhkan, PAS hari ini menubuhkan apa yang digelarnya sebagai Jawatankuasa Bertindak Kedaulatan, Keselamatan Negara dan Rakyat susulan pencerobohan di Lahad Datu.
 
Pengumuman oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dibuat pada hari sama wakil kumpulan bersenjata Sulu dilapor meminta kerajaan Malaysia untuk bersetuju kepada gencatan senjata setelah ramai anggota kumpulan itu dibunuh dalam pertempuran.
  
Hadi mendakwa penubuhan jawatankuasa PAS itu perlu kerana kononnya insiden di Lahad Datu “membuka mata kita betapa bahayanya negara ini… jika kita meletakkan di tangan kerajaan Barisan Nasional (BN)”.
 
Bagaimanapun Hadi tidak menawarkan sebarang penyelesaian terhadap tuntutan pemimpin Sulu terhadap Sabah, cuma jawatankuasa parti itu akan “meneliti, menilai dan membuat cadangan terhadap isu-isu kedaulatan dan keselamatan negara.”
 
Di akhir kenyataan itu, Hadi berkata  rakyat Malaysia keseluruhannya mesti menghindari provokasi mana-mana pihak yang cuba ‘menangguk di air keruh’ untuk meraih kepentingan mereka yang sempit.

15 comments:

  1. TERINGAT AKU UNIT ANAL PAS JAGA PERKHEMAHAN MAHASEWEL DI DATARAN MERDEKA SEDANGKAN PERKHEMAHAN ITU TERDAPAT PERGAULAN BEBAS LELAKI DAN WANITA TIDUR DAN BERDUA-DUAAN..

    DEMI NAK JATUHKAN BN, JAGA MAKSIAT PON TAK APA !!

    gen2felda

    ReplyDelete
  2. Hadi, just look at your ouw backyard...it is as filthy as your political inclination...

    ReplyDelete
  3. PAS ni pandai cakap je..habuk pun tarak, kalau bab kutip derma memang hebat...ingat tin Milo ingat PAS...

    ReplyDelete
  4. Takebeer!!!
    Takebeer!!!
    Takebeer!!!

    ReplyDelete
  5. Peristiwa mutakhir dan Lahad Datu telah membuka mata kami siapa Pas...Allah Maha Berkuasa. Selamat tinggal Pas.

    ReplyDelete
  6. alahai...betul ke Hadi cakap ni? dah lama dah.....skrg baru cakap bahaya? seronoknya bergaya mcm hero tapi awas...nampak gaya tak fit nak turun ke medan perang....hehehe

    ReplyDelete
  7. Tengok kawasan rumah pun tahu orang tua ni pemalas...

    ReplyDelete
  8. setakat bergambar pegang senapang tapi x turun ke medan perang x yah la nak ckp banyak wahai hadi. klu pembangkang tu pembangkang juga!!!!

    ReplyDelete
  9. Zuhud ler... kotor...pas dan kelantan adalah sinonim

    ReplyDelete
  10. pas ada lah parti bacul pemimpin nya sampai ke ahli ada lah bacul pondan ini pasal keselamatan negara macam mana kalau negara ini tidak aman lagi adakah pas bolih kutip duit ceramah lagi pas adalah parti yg tidak bolih maju dariapa segi pun kerana kebodohan pemimpin nya parti yg tidak membawa apa apa kemajuan pada negara dan rakyat aku cabar pemimpin pas bawa unit amal yg bodoh tu pergi ke lahat datu dan berjuanh bersama pasukan keselamatan yg lain jangan jadi ayam yg berkoko atas batang ekor geluman taik tak nampak.bangang punya pas.

    ReplyDelete
  11. nampaknya diorg ni mmg suka main belakang. .

    ReplyDelete
  12. siapa pulak yang nak menangguk diair yang keroh kalau buka puak pas..tolong doa KO kan penceroboh tu pon tak mampu nak buat...

    ReplyDelete
  13. dah terlambat bro Hadi...selamat tinggal Pas..baru nak melatah sekarang nie

    ReplyDelete
  14. kata Sandiwara UMNO? Buat apa nak sebok gi sana?

    ReplyDelete