Minda Hijrah Headline Animator

Tuesday, March 19, 2013

Anwar Saman Papagomo RM 100 Juta

U Ulang, Saya Saman U Pula !!!

Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menfailkan saman fitnah terhadap blogger pro-Umno, Papagomo yang bertindak menyebar gambar menyerupai Ketua Umum PKR itu di laman sosial pada 16 Mac lalu.
Dalam satu kenyataan, Peguam N Surendran yang mewakili Anwar berkata, pemilik blog papagomo iaitu Wan Muhammad Azri Wan Deris dinamakan sebagai individu bertanggungjawab menyebar gambar bagi tujuan fitnah dan video lucah.

Anwar yang juga Ketua Pembangkang dalam permohonan samannya menuntut Papagomo untuk menarik balik tuduhan itu dan membuat permohonan maaf dalam tempoh 48 jam bermula hari ini. Beliau juga menuntut gantirugi berjumlah RM 100 juta.
“Jumlah kerugian itu dirasakan sesuai berdasarkan hubungan yang rapat papagomo dengan Umno. Umno sendiri selama ini secara terang-terangan membela papagomo,” jelas Surendran.
Berdasarkan hubungan rapat itu juga, beliau tidak menolak kemungkinan Umno terlibat secara langsung dalam siri fitnah terbaru ini.
“Kebergantungan Umno untuk mengamalkan politik kotor seperti ini menunjukkan betapa teruknya moral dan etika mereka dalam usaha memburukkan pimpinan Pakatan Rakyat.
“Ini membuktikan Umno-BN tidak lagi layak untuk memerintah dan mentadbir negara ini,” tegasnya lagi.

rockyKCD - Marah betul Anwar dengan PapaGomo. Masyukkk tu saman sampai RM100 juta. Peguam Pariah tu pula suka hati menuduh UMNO terlibat tanpa bukti ! haaa tuikkk la !!!

9 comments:

  1. umno boleh saman surendran dgn kenyataan tersebut...tq

    ReplyDelete
  2. Saman balik sebab tuduh umno. Ada bukti ker

    ReplyDelete
  3. Buat la solat HAJAT...biar si nuaq tu terus BISU KALAU DIA MEMANG GAY...

    ReplyDelete
  4. Saman balik surendran buat tuduhan tanpa bukti.

    ReplyDelete
  5. Aku setuju dgn anon 9:54, UMNO kena saman balik sesumpah yg tak berani bersumpah ni.

    ReplyDelete
  6. Ala, cari side income dekat2 pru13 ni,,

    ReplyDelete
  7. X sabor nak tunggu bsk

    ReplyDelete