Minda Hijrah Headline Animator

Thursday, January 10, 2013

[Pakatan TIPU Rakyat] Pampasan RM207Billion - Pembohongan & Pendustaan Nizar Jamaludin

Bekas Menteri Perak yang hilang kuasa satu ketika dahulu tiba-tiba muncul membawa kisah khayalan pampasan 'Landasan Maut' kononnya kerajaan Jepun telah membuat pembayaran kepada kerajaan Malaysia berjumlah RM207 Billion. Kisah khayalan ini dibawakan sekali dokumen-dokumen yang boleh dibuat sendiri menggunakan aplikasi Adobe Photoshop mahupon dikutip ditepi jalan. Sekali lagi, 
HARAM-kah daily menjadi medium sebaran pembohongan & pendustaan.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15810-nizar-dedah-dokumen-rm207-bilion-




Bekas Menteri Besar Perak ini mungkin terlupa bahawa kebenaran adalah HAQ dengan kerajaan Jepun menafikan pembohongan & pendustaan AJK PAS Pusat ini seperti yang dilaporkan oleh Malaysiakini.


Saya ingin memperingatkan para pembaca bahawa pembohongan & pendustaan mungkin amalan pimpinan PAS tetapi BUKAN amalan Islam. Sebab itu Allah memperingatkan kita tentang orang FASIK yang membawa berita ini, wajib kita memeriksa kesahihannya.


Surah Al Hujurat, Ayat 6


Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.


Nizar Jamaludin wajar lebih bertanggungjawab dengan memeriksa kesahihan berita dari kerajaan Jepun sebelum menuduh dan menyebarkan FITNAH & PEMBOHONGAN terhadap kerajaan Malaysia. 

Kini nampaknya, Nizar Jamaludin sedang memikirkan jalan untuk memutarbelitkan kisah khayalannya selepas kantoi berbohong. Adakah beliau layak lagi menjadi pemimpin? Kenapa pimpinan PAS lain menjadi SYAITAN BISU ?

3 comments:

  1. Bangang betul dia ni.

    ReplyDelete
  2. kerajaan Jepun tidak pula menafikan wang pampasan itu kan??? kalau dah yakin sgt Nizar bawa fitnah, saman aje lah di kat court?? kenapa tidak....takut ada yg terbongkar??
    Ayat Quran di atas tu lebih sesuai untuk utusan and media umno.

    ReplyDelete
  3. apa ke bodoh kau ni. dah kata pihak jepun tak pernah mengesahkan pasal pemberian pampasan tu so maknanya benda tu memang tak wujud. ni nk putar beli guna ayat 'Jepun tidak pula menafikan wang pampasan itu kan'

    ReplyDelete