Minda Hijrah Headline Animator

Sunday, November 4, 2012

Nik Aziz beri lampu hijau Hadi tanding Pekan

Hasrat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mahu bertanding di Parlimen Pekan, Pahang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) disambut baik dan direstui Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Nik Abdul Aziz semalam memberi 'lampu hijau' kepada Ahli Parlimen Marang itu dan menyokong kenyataannya bertanding PRU13 menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Dia (Abdul Hadi) adalah presiden parti, jadi apa (hasrat) yang dicakapkan kita akan turut dan sokong demi kebaikan parti serta perjuangan Islam.
 
"Saya sangat menyokong sekiranya Abdul Hadi benar- benar mahu bertanding di Pekan pada pilihan raya akan datang untuk menentang mereka yang mengagun-gagungkan perjuangan kebangsaan daripada memilih agama," katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Nik Aziz yang juga Pengerusi Majlis Syura Ulama Pas tidak terkejut dengan pengumuman Abdul Hadi yang ingin berhijrah ke Pahang walaupun tidak dapat memberi jaminan sepenuhnya sama ada kemenangan memihak kepada parti mahupun pihak lawan.

"Sekarang ini menang atau kalah itu lain hal, apa yang penting adalah sokongan kepada beliau setelah menunjukkan keberanian untuk bertanding di kerusi disandang Perdana Menteri," katanya.

Tanpa menunjukkan kebimbangan terhadap kerusi Parlimen Marang sekiranya dilepaskan Abdul Hadi nanti dengan penghijrahannya ke Pekan, Nik Aziz mengharapkan perjuangan tersebut disokong penuh.

Nik Aziz juga Menteri Besar Kelantan turut menyuarakan kebimbangan sekiranya pilihan raya yang berlangsung di Pekan tidak dilaksanakan dengan adil.

"Saya minta ketika pilihan raya nanti tidak ada pengundi- pengundi hantu yang mempengaruhi keputusannya," katanya.

Dalam masa sama, Nik Aziz juga turut memuji keberanian Abdul Hadi itu untuk melawan mana-mana calon yang dilihat menolak kepada perjuangan Islam.

3 comments:

  1. Pandai la nik ajis kalau hadi lawan pm apa kata dia lawan tpm dia nak ke? hari tanya esok dia keluar fatwa merapu utk jadi alasan.musang berjanggut

    ReplyDelete
  2. "Saya sangat menyokong sekiranya Abdul Hadi benar- benar mahu bertanding di Pekan pada pilihan raya akan datang untuk menentang mereka yang mengagun-gagungkan perjuangan kebangsaan daripada memilih agama," kata PORK NICK.

    Yang bakal jadi PM Fuckatan nanti tu mengagung-agungkan ape pulak??? Islam??? Sekular?? Pluralisme??? Liberalisme???

    Bodoh punye PORK NICK, cakap gune kepala tumit....!!!!

    ReplyDelete
  3. JIKA HADI AWANG BERTANDING DIPEKAN CUMA ADA SUA PILIHAN SAJA,

    1)MENJADI HERO JIKA MENANG.

    2)MENJADI ARWAH DITALI GANTUNG JIKA TEWAS,

    ReplyDelete