Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, November 28, 2012

Isu Scorpene - Kenapa Pembangkang masih MENYALAK ?

TIADA PERBICARAAN - Itu lah kenyataan dan kebenaran tentang isu Scorpene. Tetapi hairan bin ajaib kenapa ianya masih menjadi dendangan lagu sosialis PKR hingga sanggup membazirkan masa dan duit ?

Banyak kemungkinan yang boleh kita buat andaian.

Antaranya ada kemungkinan ini adalah 'arahan' pihak (kaitan Yahudi) yang banyak menaja NGO dan pergerakan pembangkang seperti SUARAM di Malaysia.

Dan kemungkinan untuk menutup kelemahan dan sikap MUNAFIK kerajaan regim pembangkang yang selama ini mungkir janji dan membolot kekayaan hasil negeri sesama mereka.

Rakyat bukan bodoh seperti yang mereka sangkakan.

Mereka boleh tipu sekali dan mustahil orang yang waras lagi berakal boleh ditipu berkali-kali.

Ada rakan secara sinis mengatakan sembahyang penyokong pembangkang tidak sah kerana mereka tidak waras - percaya kepada pembohongan dan kebatilan.

16 comments:

  1. Asik bertahan je... tak de counter attack... apa tanggapan rakyat...persepsi rakyat ( byk percaya isu wlpun byknye auta ) Kerajaan buat kerja utk rakyat... mereka ceramah siang malam burukkan kerajaan... counter attack takde ke... harap kt blog je serang balas... berapa kerap dan ramai yg boleh acces internet... membaca blog.... paling baik.. buatkan poster utk counter attack isu-isu rekaan....( tak pyh ceramah pun tak pe) tampal je kat simpan2 jelajah mereka nak masuk... cth isu lynas... ngo alam sekitar... apasal protes lynas je.. sedangkan kandang babi lg byk pencemaran alam.. sungai... mana ngo alam sekitar yg protes lynas nye..

    zz

    ReplyDelete
  2. Politik anda pengecut. Berbicara dalam blog. Aku tahu korang sedar apa yang berlaku tentang kebenaran skandal ini. Tetapi takut untuk kedepan dikhuatiri akan terbuka lagi pekung UMNO. Rakyat anak muda sekarang bukan bodoh, kami mengkaji dan menyiasat kebenarannya. Bagi yang dah tua janganlah berpolitik lagi fikirkan akhirat. Biar kami orang muda uruskan jangan hendak merancuni politik dangkal anda. Terima Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousNovember 29, 2012 12:43 AM

      Hek elleh... kata orang pengecut, tapi ketua sendiri tak berani nak umum kabinet bayangan.

      Wei, dah basi laaa isu kapal selam ni, buat korang nampak bodoh je. Dah lama basi. Kau tau sejak bila? Sejak TLDM dapat buktikan scorpene tuh betul boleh nyelam.

      Korang dah terbukti menipu, pehal lak orang kat Malaysia nih nak percaya korang lagi? Hanya sebab korang tambah kencing? Hoi, mamat, kencing kalau ditambah kencing, bertambah hancing, faham tak? Bukan kami makin percaya kat korang.

      Faham tak konsep nih? Kau kata kau mengkaji dan menyiasat? Piirah!

      Delete
  3. Pemimpin Umno dan pengikutnya terlalu naif atau kurang cerdik dalam menimbang sesuatu isu. Sebagai contoh komen 1 diatas menimbangkan isu Lynas dengan isu kandang babi.. kan bodoh tu namanya.
    Sebab itu rasa jelek pada UMNO sebab bodoh teramat sangat. Diberi soalan level SPM tetapi jawapan level TADIKA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masaalahnya korang menipu....PR memang kaki penipu, start dari Ketua Penipu hingga pencacai totok macam hang.

      Delete
    2. jadi anonymous November 29, 2012 12:52 AM yang memberi komen ni ada hujah2 bijak untuk disampaikan? nak jugak dengar

      Delete
  4. kerananya dorang ni suka main isu2 luar yg rakyat tk tahu detail dn senang nak goreng!!!
    bodoh tu bkn pengomen 1...itu salah satu isu je!!!buley la tu!!!

    ReplyDelete
  5. Kenapa Pembangkang masih MENYALAK ?
    SEBAB MEREKA KAN ANJING

    ReplyDelete
  6. Bekas Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Musa Hassan hari ini mendakwa bahawa pasukan polis semasa di bawah pimpinannya berdepan dengan campurtangan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

    Bercakap dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya, Musa berkata Hishammuddin pernah memberi arahan terus kepada pegawai-
    pegawai junior dan seorang ketua polis daerah tanpa pengetahuanny

    ReplyDelete
  7. Ahli perniagaan Deepak Jaikishan mendakwa bahawa beliau membayar keluarga Datuk Seri Najib Abdul Razak sejumlah yang tidak didedahkan untuk campurtangan perdana menteri bagi membolehkannya menjadi satu pihak dalam satu perjanjian projek Kementerian Pertahanan.
    Menurut Deepak, dia memeterai satu perjanjian dengan syarikat milik seorang pemimpin Umno Selangor di mana beliau menjadi pihak ketiga dalam projek tersebut.

    Ini bermula, jelas Deepak, dengan satu perjanjian penswastaan pada
    tahun 2005 di mana syarikat itu telah ditugaskan untuk mengendalikan satu projek Kementerian Pertahanan di Putrajaya.

    Sebagai pertukaran bagi projek yang dianggar bernilai RM100 juta itu, yang akan dibina oleh syarikat itu dengan pembiayaannya sendiri, syarikat tersebut akan dibayar RM20 juta oleh kerajaan dan akan memperolehi 223.3 ekar tanah kerajaan di Klang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita khayalan tanpa sokongan dokumen dan bukti jelas. Inilah yg dikatakan FITNAH

      Delete
  8. KENAPA PUAK PEMBANGKANG MENYALAK??

    SEBAB ITU LAH KELAKUAN SPESIS ANJING!!

    TAPI SPESIS ANJING NI LAIN SIKIT SEBAB ANJING2 INI BERIBUKAN BABI!!

    ReplyDelete
  9. Kah kah kah... cybertrooper UMNO hanya pandai membabi & menganjingkan orang. Tak pernah buka mulut dengan fakta & ulasan yang berisi. Asyik2 babi, andjing, liwat & chinadoll. Kesian tengok orang Melayu mencari makan dengan air liur orang besar UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari segi koleksi fakta, UMNO punyai hampir 100% sedangkan PR hanya mungkin tak sampai 10% fakta dan kebenaran. Cuma UMNO tiada tokoh yang nak mendedahkan pembohongan PR.

      Delete
  10. kesian,puak jahil yang masih nak mempertahankan umno sehingga ingin menafikan segala pendedahan buruk para pimpinan mereka.kenapa media perdana tak sanggup menganjurkan perdebatan atau soal jawab sesama pimpinan antara umno dan pembangkang sekiranya merasakan ini fitnah. SEDARLAH,UMNO dah tak relevan,,,

    ReplyDelete
  11. Hoi bangang anoy ,Kalau hang kata dari segi koleksi fakta UMNO punya 100% dan pembangkang ada 10% kebenaran ,awat umno tak berani nak berdebat ataupun mengambil tindakan sekiranya ini atau apa-apa saja isu itu fitnah?janganlah hangpun antara sibangang yang terus bangang sampai kemampus

    ReplyDelete