Minda Hijrah Headline Animator

Friday, November 16, 2012

Dewan Pemuda PAS tolak usul BERSIH 4.0 - TAKBIR !!!!

Dewan Pemuda PAS Pusat sebulat suara menolak usul mendesak pimpinan Pakatan Rakyat mengadakan himpunan BERSIH 4.0 bagi menghidupkan kebangkitan rakyat dalam menuntut pilihan raya yang bersih.

Keputusan itu dibuat setelah mendengar perbahasan daripada seluruh perwakilan pemuda PAS yang hadir dan hanya segelintir sahaja yang bersetuju untuk mengadakan himpunan itu.

"Maka dewan Pemuda PAS sebulat suara untuk menolak usul bagi mengadakan Himpunan Bersih 4.0," kata Timbalan Pengerusi Tetap, Kamal Ashaari.

Perbahasan usul tersebut dibangkang oleh perwakilan Putrajaya, Salahuddin Zaini yang meminta agar himpunan itu ditangguhkan.

Katanya, perhimpunan tersebut akan mengganggu tumpuan jentera parti bagi melakukan persiapan dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang.

"Minta usul agar BERSIH 4.0 ditangguhkan dahulu bagi memberi tumpuan untuk kita tawan Putrajaya.

Malah usul beliau itu turut dipersertujui hampir keseluruhan perwakilan yang hadir bagi tidak mengadakan himpunan tersebut.

Himpunan haram BERSIH 2.0 dan 3.0 yang berlangsung di ibu negara anjuran pertubuhan badan bukan kerajaan pro pembangkang telah mencetuskan keadaan huru-hara sehingga mengakibatkan kerosakan harta benda dan kerugian perniagaan.

Ratusan turut ditangkap dan termasuk kepimpinan utama parti pembangkang dan telah didakwa di mahkamah.

rockyKCD - MUNGKIN Pemuda PAS dah sedar BERSIH bergerak dengan dana Yahudi.

2 comments:

  1. rugi ooiiii dah ada paktua perhimpunan semacam itu adalah sama nga sembahyang besar pahala tu ... ala apabila mursidul am keluar kenyataan maka berbondong-bondonglah penganut agama pas keluar beribadat dengan sertai perhimpunan haram ... take beer ...

    ReplyDelete