Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, October 17, 2012

[TERKINI] Shahnon Ahmad buat U-turn selepas 'ditampor' Nik Aziz

Hehehe seperti yang dijangka, Nik Aziz akan terus mendominasi kuasa politik dalaman PAS. Baru kene 'jentik' dan 'tampor' sikit dengan Nik Aziz, terus buat U-Turn. Nampak sangat tak ramai 'figthers' dalam PAS walaupon sedar akan keburukan yang bakal dihadapi umat Islam jika PAS terus mendokong perjuangan DAP & PKR.

Kita harus sentiasa ingat bahawa kerjasama DAP-PAS-PKR hanya menguntungkan parti-parti politik tetapi merugikan negara dan Islam khasnya.

Baca seterusnya berita yang diambil dari Harakahdaily.net

Saya istiqamah bersama PAS, ulama – Shahnon

"Saya istiqamah bersama dengan PAS menerusi kepimpinan ulama," demikian ditegaskan oleh Sasterawan Negara, Prof Emeritus Datuk Shahnon Ahmad dalam ziarah mahabbah Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr. Khairuddin A. Razali ke rumah beliau di Minden, Gelugor, pagi tadi.

Malah, beliau sangat yakin menerusi tahaaluf siyasi (kerjasama politik) yang merupakan persefahaman antara tiga parti iaitu PAS, PKR dan DAP yang insya Allah mampu menumbangkan kerajaan Barisan Nasional dalam PRU13 nanti.

"Saya istiqamah bersama dengan PAS menerusi kepimpinan ulama. Saya sangat yakin, Insya Allah menerusi tahaaluf siyaasi yang merupakan persefahaman bersama antara tiga parti; PAS, PKR dan DAP, kita bakal menumbangkan kerajaan Barisan Nasional yang telah banyak melakukan kezaliman terhadap rakyat, malah tidak yakin dengan penyelesaian al-Quran dan al-Sunnah.

"Umno tak yakin dengan al-Quran dan Sunnah, berbeza dengan PAS yang berpegang teguh dengan al-Quran dan Sunnah. Kerana dasar yang dipegang oleh PAS itulah saya masuk PAS," ujar beliau lagi.

Malah beliau mengajak seluruh rakyat Malaysia merujuk kepada artikel beliau yang menjelaskan kenapa bersama PAS dalam buku tulisan bertajuk "Perjalananku Sejauh Ini: Sebuah Autobiografi" yang dikeluarkan pada tahun 2006 selepas beliau tidak lagi menjadi ahli Parlimen Sik.

Artikel beliau bertajuk "Penglibatan Ku dalam Jema'ah PAS" dalam buku tersebut, menjelaskan secara terperinci sebab beliau bersama dengan PAS, iaitu menegakkan yang maaruf dan mencegah kemungkaran.
 
Antaranya beliau menulis: "paling pokok yang mendorongku memilih jemaah PAS ialah kepimpinan para ulamanya yang menjadi dasarnya kerana sudah pasti ulama-ulama ini adalah pewaris para Nabi yang pastinya mempunyai sifat-sifat ulama yang tulen dan 'amil dan bukan ulama-ulama "Suk" yang tak boleh diharapkan".

Shahnon turut melahirkan kebimbangan terhadap akhbar dan media perdana yang mempergunakan wawancara dengan beliau untuk menggambarkan seolah-olah beliau tidak lagi bersama dengan PAS.

Selain Dr. Khairuddin, ziarah mahabbah tersebut juga diiringi oleh Ustaz Fauzi Yusof, Timbalan Pesuruhjaya 3 PAS Pulau Pinang merangkap Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pulau Pinang.

9 comments:

  1. Salam..boleh sesiapa terangkan bagaimanakah yang dikatakan Manusia MUNAFIQ...

    ReplyDelete
  2. boleh..bukan susah nak tegok manusia munafik..tegok puak2 umno lah..kannn?

    ReplyDelete
  3. Islam bawah PR mampu berkembang ker? Dalam PR parti mana paling dominan? Bukan DAP laknatullah tu ker? PAS apa ada dlm PR? Setakat jadi lembu bodoh kena cucuk hidung saja. Penakut nak mampus bila kena tegur dgn Karpal Singh OKU dan LGE pun. Perjuangan tegak negara Islam pun dah kena downgrade setakat negara kebajikan sejak berbaik dgn DAP laknatullah ni. Nak bagi aku percayakan PR demi Islam? Sorry lah. Islam mmg akan jahanam selamanya jika PR memerintah negara.

    ReplyDelete
  4. PAS ni parti guna logo Islam semata untuk perdaya orang Islam. Kononnya nak juang negara Islam bila bercakap depan orang Islam, tapi bila depan puak cina kapir laknatullah, PAS kata nak juang negara kebajikan. PAS sekarang ni dah keliru dgn dasar perjuangan sendiri, penuh dgn tipu daya terhadap orang melayu/islam kerana kemaruk sangat nak raih undi kaum cina kapir tu. Biarkan Allah SWT balas tipu daya puak2 syaitan yang sedang bernaung dlm PAS skrg ni. Sesungguhnya perancangan Allah untuk mematahkan tipu daya mereka jauh lebih berkesan dan datang secara tak disangka2.

    ReplyDelete
  5. Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

    Aku ni, kalau namanya puak cina kafir, aku tak akan percaya mereka sampai hari khiamat kononnya mereka akan bela orang melayu dan agama Islam. Al Quran dah nyatakan sejak 1400 tahun dulu bahawa kaum kuffar ni tak akan redha dgn kita org Islam selagi kita tidak ikut gaya hidup mereka. PAS tak ambil ayat Al Quran ini sbg peringatan, malah menggadaikan dasar perjuangan suci ke arah negara Islam dulunya, ke setakat negara kebajikan yang sama taraf dgn negara komunis. Kehancuran yang nyatalah kepada parti PAS dan sekutu2nya. Parti yang hanya mempermainkan agama Islam untuk menipu umat islam.

    ReplyDelete
  6. PAS skrg ni, setakat mampu jadi tukang basuh taik Karpal Singh dan LGE. Tak ada maruah langsung PAS nak pertahankan Islam lagi. Makin lama tgk Ust Hadi dan Nik Aziz, makin tak ada 'roh' islam pada wajah mereka. Inilah makhluk2 perosak Islam sebenarnya yang bertopengkan serban dan jubah.

    ReplyDelete
  7. Rasulullah pernah menasihatkan sahabatnya menerusi suatu hadis, " Berhati-hatilah dengan munculnya dajjal sebelum dajjal yang sebenar." Sahabat2 bertanya, "Siapakah dajjal yang muncul sebelum dajjal yang sebenarnya itu ya Rasulullah?". Rasulullah menjawab, " Ulama-ulama yang jahat lagi menyesatkan."

    ReplyDelete
  8. Hebat komen2 pencacai ini...mca terang terang hina islam kamu pertahankan...dasar munafik

    ReplyDelete
  9. biasalh..stiap mnusia x trlpas drpda mlakukn ksilpn...

    ReplyDelete