Minda Hijrah Headline Animator

Sunday, September 2, 2012

Pemuda Ini Patut Dapat Anugerah Dari Pakatan Rakyat


SIAPA pun dan apa pun yang disebut orang tentang pemuda di atas, satu yang perlu kita semua akui ialah tindakannya itu adalah tindakan berani, sama berani dengan Adam Adli yang menurunkan bendera dengan wajah Najib Tun Razak di PWTC tempoh hari – walaupun tidak sampai ke tahap membuka seluar.

Kalau ada yang kenal dengan pemuda ini, penulis harap dapat dibawakan kepada penulis supaya sesuatu yang baik boleh dicadang untuk diberikan kepadanya dari Pakatan Rakyat.

Penulis akui, dalam keadaan biasa, tindakannya itu adalah bodoh dan tidak beradap. Tapi dengan gambar Najib dibawah itu, ia sepatutnya tidak menjejaskan apa-apa.

Begitu juga dengan beberapa orang yang memijak-memijak gambar tersebut sebelum itu walaupun ada yang bertanya kepada penulis, apa faedahnya?

Faedahnya memang tidak ada, asal mereka dapat melepaskan perasaan sudahlah.

Penulis harap dapat dibanyakkan lagi perbuatan seumpama ini.  Kalau tidak keterlaluan penulis katakan, inilah perubahan mentaliti rakyat Malaysia yang kita mahukan, lebih lagi di kalangan generasi muda.  Lebih kuat mereka benci kepada Najib, lebih untung Pakatan Rakyat.


Menanam kebencian kepada pemimpin BN dan UMNO adalah usaha yang ternyata menguntungkan Pakatan Rakyat seperti yang ditunjukkan anak muda ini.  Sekarang baru penulis nampak kewajarannya mengaitkan Najib dengan pembunuhan Altantunya (walaupun tidak ada bukti, hanya akuan bersumpah), sekurang-kurangnya ia boleh membuat anak muda lebih bencikan kepada Najib.

Sebelum ini penulis kurang senang dengan pendekatan sedemikian, tetapi setelah melihat ia mampu menguntungkan parti, penulis tidak melihat apa pula salahnya.

Ada kata dengan penulis, tindakan seumpama ini tidak selari dengan Islam, Islam lagi.  Apa Islam yang mereka ini cakapkan?

Takkan lah semua perkara dan benda pun nak dikaitkan dengan Islam?  Realistiklah sedikit.  Dah macam tabligh pun ada penulis lihat puak-puak ini.

Perkara ini tidak sepatutnya ‘diagamakan’.  Ia adalah tindakan spontan yang lahir dari perasaan benci yang mendalam anak muda ini terhadap Najib.  Asal saja ia menguntungkan Pakatan Rakyat, tidak ada apa yang salah dengannya.


Penulis harap pemimpin-pemimpin PAS dapat mengelakkan diri dari membuat kenyataan berhubung dengan tindakan pemuda tersebut.  Kalau nak bagi statement menyokong itu takpe, kalau nak cakap pasal Islam, lebih baik diam sajalah.

p/s Sekurang-kurangnya terubat jugalah dengan kekecewaan akibat jumlah kehadiran tidak seperti diharapkan (500,000).


3 comments:

  1. biase le pengikut bodoh disebabkab pemimpib yang bodohh

    ReplyDelete
  2. anwar brahim suka jantan comel tayang jubo.

    ReplyDelete
  3. Tindakan berani mati budak sekor ni telah mencerahkan peluangnya utk diterima bekerja sbg "kopi jsntsn boy" oleh PKR. Tahniah.

    ReplyDelete