Minda Hijrah Headline Animator

Saturday, July 21, 2012

Kes Latheefa Koya Buka Operasi & Korupsi Networking Anwar..

Apabila Zuraida Kamaruddin menyeru kerajaan Negeri Selangor agar 'berhati-hati tangani isu Latheefa', ramai yang mula tertanya-tanya apakah bekas aktivis PRM itu terlalu penting hingga Ketua Wanita PKR meminta Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim berwaspada.

Pendedahan terbaru Raja Petra kamaruddin (RPK) dalam rencananya bertajuk "The reason for Latheefa Koya's downfall" merungkai networking Anwar yang tersembunyi itu.

Kesnya bermula di MBPJ (Majlis Bandaran Petaling Jaya), di mana dua peguam Latheefa Koya dan Derek John Fernandez dilantik sebagai ahli majlis.

Derek Fernandez adalah peguam yang mewakili pihak gereja dalam kes majalah Herald Khatolik memohon kebenaran mahkamah untuk membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam penerbitan mereka.

Dalam kes itu, Derek Fernandez bersama-sama dengan Benjamin Dawson, peguam gereja yang pernah mewakili kes murtad Lina Joy.

Selain itu, orang kuat SUARAM, Cynthia Gabriel dan orang kuat AMK, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin juga turut dilantik di MBPJ.

Menurut RPK, pelantikan Latheefa Koya dan Derek Fernandez sebagai ahli MBPJ disalahguna dengan melobi firma guaman mereka sebagai pilihan utama majlis itu.

Latheefa bekerja di firma guaman Daim & Gamany yang diketuai oleh Ahli Parlimen PKR, R Sivarasa.

Selain Latheefa, Fadiah Nadwa Fikri juga turut menjadi pekerja di firma itu yang juga merupakan firma guaman yang dilantik sebagai panel penasihat perundangan MBPJ.

"Sebahagian baik kerja undang-undang di MBPJ telah dialihkan kepada firma Sivarasa, Surendran dan Derrick melalui pengaruh Lateefa Koya dan Derrick.

"Semua ini menyebabkan majlis dikawal oleh PKR . Adakah ini bukan rasuah, atau sekurang-kurangnya konflik kepentingan?", soal RPK dalam pendedahan bertajuk "just do it not duit"

Firma Surendran adalah Edwin Lim Suren & Soh dan dan firma Derrick adalah Derrick Fernandez & Selvarajah.

Malah Sivarasa juga dilantik sebagai Ahli Lembaga Kumpulan Perangsang Selangor yang menikmati faedah dan yuran pengarah yang dianggarkan puluhan ribu sebulan, selain elaun-elaun tambahan yang lain.

Dalam masa sama Sivarasa adalah pengasas dan tulang belakang SUARAM.

Dalam rencananya bertajuk "RM102,800 in 2009 and RM83,900 in 2010", RPK menyertakan dokumen-dokumen yang menunjukkan ratusan ribu ringgit dituntut oleh firma Daim & Gamany kepada MBPJ.

RPK dalam rencananya, "Again, which part is not true?" dengan menyertakan dokumen-dokumen yang menunjukkan Derrick juga bekepentingan dalam firma guaman Daim & Gamany.

Sumber : www.anwaraidc.com

No comments:

Post a Comment