Minda Hijrah Headline Animator

Wednesday, June 6, 2012

MANSUH PTPTN : Pembangkang Tabur Janji, Pelajar UNISEL Tanggung Derita

Pemimpin pembangkang tidak pernah merasa senang dengan kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan. Mereka hanya pakai bercakap dan tabur janji. Ini adalah ciri-ciri manusia MUNAFIK.

 

Jika dulu mereka kata 'Adat Hutang Wajib Dibayar', tapi kini menghasut rakyat supaya tidak membayar hutang. Ini bukan ajaran Islam. Apa yang dihasut oleh pembangkang jelas bertentangan dengan Islam.

 

Kita dah setuju untuk pinjam duit, kene bayar lah. Kalau tak nak bayar, jangan pinjam. Lain la anak-anak pemimpin pembangkang yang duduk senang lenang membolot kekayaan dibawah REGIM kerajaanSelangor, Penang, Kedah dan Kelantan melalui hasil balak, pasir, rumah-rumah urut, pusat-pusat maksiat, tender-tender kerja PBT dan kutipan duit penyokong setiap kali ceramah.

 

Kesian pelajar-pelajar baru di UNISEL. Mereka yang kene tanggung bahana akibat kerakusan pembangkang untuk mendapat kuasa politik.

 

Cuma kita minta agar kerajaan suruh jugak PTPTN beri pinjaman kepada pelajar UNISEL. Mereka tak bersalah. Jangan perjudikan nasib mereka hanya kerana pertentangan politik. InsyaAllah kebaikan yang kerajaan dan PTPTN lakukan akan dibalas dengan perlindungan dan rahmat Allah dari segala ancaman terutamanya dari pembangkang yang terang-terang proksi Yahudi laknatullah.

 

Nilai sendiri apa yang pembangkang sedang lakukan. Apa yang mereka buat turut mengheret rakyat ke kancah politik kotor yang mereka rancangkan.

 

Ini Anwar Ibrahim memang manusia MUNAFIK. Jahanam kamu Anwar ! Semoga Allah beri perlindungan kepada umat Islam dan rakyat Malaysia dari kesesatan dan kehancuran yang mahu dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan pembangkang. Ameen.

 

 

Anwar kata tak perlu bayar hutang PTPTN

 

Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru kepada golongan peminjam supaya tidak membuat bayaran kepada Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

 

Anwar menyatakan demikian kepada 10,000 orang dalam satu ceramah di kawasan parlimennya, Permatang Pauh pada malam Sabtu lalu, menurut laporan akhbar berbahasa Cina Sin Chew Daily.

Akhbar itu memetik Anwar sebagai berkata, Pakatan Rakyat didakwa akan memansuhkan PTPTN dalam tempoh setahun sekiranya pilihan raya diadakan pada tahun ini dan jika Pakatan berjaya menawan Putrajaya.

 

Skim pinjaman itu akan digantikan dengan pendidikan percuma dari peringkat sekolah rendah sehingga pengajian tinggi, untuk semua rakyat Malaysia, kata Anwar lagi.

 

http://www.malaysiakini.com/news/199888

 

No comments:

Post a Comment